58 431 läst ·
68 svar
58k läst
68 svar
Beslutsångest! Ikea eller Sentenskök???
Har tänkt mig två karusellskåp i vardera hörn, gillar i och för sig Sentens hörnkarusell bättre där luckan smidigt åker in i karusellen, men det finns många bra lösningar. Ser att luckan är den som jag har tittat på "Gård" vädigt snygg!!
Se där! Tack!jungfrun72 skrev:
Lite inspiration från vårt kök kanske är på plats! (Tycker att det är skitsnyggt så stilar gärna lite) :wow:
Köket i kojan!
Tror inte ikeas fungerar likadant dock, troligtvis får du inte ut hyllorna lika långt som på sentensköket, men jag kan ha fel, ser bara inte ut så på bilderna.pope70 skrev:
dock så är det inget som direkt skulle påverka mitt val av kök.
Redigerat:
Hmm... Kikade på den där på webben innan jag skrev mitt inlägg. Det står tydligt att det är en "Utdragbar Halvkarusell" och bilden avslöjar inga glidskenor eller gångjärn under.pope70 skrev:
Innan jag kommenterar ditt inlägg mer så åker jag helt sonika till IKEA för att verkligen bekräfta - Och om jag har fel fördjupa mig ytterligare i IKEA sortiment vad gäller kök och viker svansen mellan benen om jag har rätt verkligen kasta lite skit tillbaka, den här gången med kött på benen! d^_^b
Så turen till IKEA avklarad plus en massa annat. Och jag måste ju lägga svansen mellan benen och erkänna att mycket riktigt så har IKEA ett LIKNANDE skåp numer.pope70 skrev:
Däremot så kommer inte hela hyllan ut ur skåpet och man måste ta ett steg tillbaka för att kunna dra ut det hela. Dvs, öppna skåpet, ta tag, dra, ta ett steg bak - Detta för att den kommer mer rakt ut och inte svänger åt sidan.
Däremot så måste jag säga att det var bland den smäckigaste skit jag skådat på länge och de tusenlappar som IKEA begär för den är att kasta pengar i sjön.
Inte nog med att den knarrar, hyllorna lutar och den både ser och känns som ngn från BilTema eller ÖoB - Billigt smäck. :S Ursäkta de hårda orden men det var precis så det kändes, frugan intill bara skakade på huvudet...
Så jag hade fel - Men står fortfarande fast vid mitt tidigare uttalande:
"Det som vekrligen retar gallfeber på mig är att IKEA inte har ett bra skåp för hörn. Dvs, ett skåp som använder ytan under ett hörn till ngt vettigt. Här har ju alla större leverantörer smarta lösningar. "
För att bevisa min poäng så kommer här bilder:
Notera lutningen på hyllplanen... :wow:
:O om det är typiskt Ikea eller den om den som håller i mejseln inte skruvar till riktigt det lämnar ett stort frågetecken ? och mer att önska :S Har känt och testat en del av skåpen, vissa är väldigt tröga och andra bättre.
Jadu svårt att säga. Planen var väl att börja med köket i maj men nu har jag troligen dragit på mig ett diskbråck så vi får se när jag kan återuppta snickrandet. Dock har vi ingen panik då vi bor på övervåningen som är nyrenoverad och där har vi ett litet kök så vi klarar oss.jungfrun72 skrev:
usch vad trist. Hoppas det fixar sig med diskbråcket så ni kan köra igång så småningom och lyck till med köksbyggandet.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ja du... man får ju som sagt vad man betalar för och det mesta på Ikea känns som smäck för min del...slacker skrev:Däremot så måste jag säga att det var bland den smäckigaste skit jag skådat på länge och de tusenlappar som IKEA begär för den är att kasta pengar i sjön.
Inte nog med att den knarrar, hyllorna lutar och den både ser och känns som ngn från BilTema eller ÖoB - Billigt smäck. :S Ursäkta de hårda orden men det var precis så det kändes, frugan intill bara skakade på huvudet...
Lådorna är ju också en halv katastrof tycker jag... :x
...och jag tror knappast den klena anordningen och de lutande hyllorna beror på felmontering utan rent krasst så är det sämre kvalité än andras och det är ganska logiskt för hur skulle de annars kunna vara billigare... någonstans måste man dra in...
Njaaa... du tror inte att en omsättning på 200+ miljarder kronor årligen och därmed antalet sålda kök per år pressar priserna lite? Nog för att IKEA kanske inte alltid är toppkvalité men billigt = skit stämmer lika lite som dyrt = bra.Paul-Staffanstorp skrev:Ja du... man får ju som sagt vad man betalar för och det mesta på Ikea känns som smäck för min del...
Lådorna är ju också en halv katastrof tycker jag... :x
...och jag tror knappast den klena anordningen och de lutande hyllorna beror på felmontering utan rent krasst så är det sämre kvalité än andras och det är ganska logiskt för hur skulle de annars kunna vara billigare... någonstans måste man dra in...![]()
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jo men självklart är det så... jag kan ingenting om sånt här... :xpjkw skrev:
Köp en Skoda istället för en BMW för BMW är dyrt och absolut inte bra... :x
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Nu är ju Skoda iofs ingen dålig bil längre men det finns ju inget som slår BMW.. Där får man verkligen vad man betalar för! Och så är det ju i princip alltid. Och den där hörnlösningen, om man nu inte får ihop den bättre på sitt varuhus där man ska visa upp den och sälja (?) den, då borde man ju verkligen se sig om efter nya gubbar som monterrar upp grejerna. Men jag tror som Paul och Slacker, grejerna är helt enkelt inte bättre. Säg att du har en stor gjutjärnstekpanna som du använder i princip dagligen - då vill du ju ha denna längs ut på den översta hyllan...hur länge pallar den det utan att skiten knäcks?


