Hej!
I höst får vi tillträde till vårt hus, kul! Det första steget är att ta bort en vägg på bottenplan (se röd pil) innan vi ska uppdatera ytskikten. Bifogar två "ritningar" från kommunens ritningsarkiv. Beskriver dessa ritningar vilka väggar som är bärande..? Jag förstår mig isåfall inte på hur. Bottenvåning är markerad BV och ovanvåning med OV.
Huset är ett 70-tals tegelhus i 1.5 plan.
Har även slagit upp ritningar för grannarnas hus men ritningarna är lika knapphändiga där.
Någon som förstår ritningen bättre än jag? Tänkte ändå ta dit en fackman men hade varit bra att kunna planera lite innan tillträdet..
Tack!
I höst får vi tillträde till vårt hus, kul! Det första steget är att ta bort en vägg på bottenplan (se röd pil) innan vi ska uppdatera ytskikten. Bifogar två "ritningar" från kommunens ritningsarkiv. Beskriver dessa ritningar vilka väggar som är bärande..? Jag förstår mig isåfall inte på hur. Bottenvåning är markerad BV och ovanvåning med OV.
Huset är ett 70-tals tegelhus i 1.5 plan.
Har även slagit upp ritningar för grannarnas hus men ritningarna är lika knapphändiga där.
Någon som förstår ritningen bättre än jag? Tänkte ändå ta dit en fackman men hade varit bra att kunna planera lite innan tillträdet..
Tack!
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Den väggen ser ut att ha en bärande pelare som håller upp den streckade balken som går till höger om den.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan dessa rör i garderoben innehålla asbest?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Första huset! Hur målar jag bäst dessa fönster och altandörr, går det?
Fönster & Dörrar -
Hur återställer jag dessa fönsterbleck?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur tar jag hand om dessa garageportar?
Byggmaterial & Byggteknik -
Räcker dessa konstruktionsritningar inför tekniskt samråd?
Bygglov