Vi har en Thuja-häck som är drygt 3 meter hög och önskar klippa ner denna till ca 2 meter.
Är detta möjligt eller skadar man Thujan?
Om det funkar, vilken tid på året är det bäst att utföra beskäringen?
Det är inte att rekommendera, man klipper på sensommaren, men man skall inte klippa nedanför där det är grönt, klipper man in i det bruna bryter dom inga nya skott där och ni kommer alltid ha en brun ful ovansida.