K
Har googlat, men tycker det är en djungel.
Tre ägare (25%+25%+50%) har ärvt en fastighet med ett bostadshus. Detta hus har hyrts ut i några år. Oklart vad det står i hyreskontraktet.

Har hyresgästerna besittningsskydd, eller kan de sägas upp med tre månaders varsel?
 
Om jag minns rätt har ägaren alltid rätt att säga upp avtalet pga tex egen bosättning eftersom det bara är en hyresgäst och ett hyresobjekt gäller inte besittningsrätten.
 
Är det uthyrt privat är det bara att säga upp.
 
  • Gilla
klippor
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.