Hej alla!!
Är ny här så jag hoppas jag gör rätt..
Jag och min sambo kommer kanske att få möjligheten att köpa ett äldre hus direkt av säljaren. Mäklare kommer alltså inte att vara inblandad...
Är det någon som har några tips vad vi ska tänka på?
Bör vi besiktiga huset innan? Vilka ska man anlita då (i sthlm) och vad kostar det? ???
Bör banken hjälpa oss med pappersarbeten och sånt ??? Kostnad på det?
Jag kanske verkar lite fixerad på vad allt kostar men man vill ju inte bli lurad. Är ung och oerfaren... :
Tacksam för alla små och stora råd!
//Vilsen i husdjungeln