Hej.
Lite intresserad av ett fritidshus där Anticimex hittat detta.
- Plintgrund
Se bilder.
Den dag de var där så var det väldigt fuktigt, höst. Ligger några hundra mater ifrån en sjö.
Fukt uppmättes på 20% [se bilder]
Tydligen svårt få plats krypa där under, och de vill gärna sälja en fördjupad kontroll. Något man ska investera i? Stora varningsstecken utifrån det på bilderna?
Taket måste ju åtgärdas. Svårt få dit papp kanske, men det måste ju vara tätt. Är det med papp stora varningstecken? Eller vanligt man gjort så på småhus?
Men uppväxt med att plintgrund naturligt är ett bra sätt, och att det ska "mycket till för det ska bli problem". Ser lite bakteriell påväxt, men så mycket ser inte jag (?). Har också svårt tyda om det är någon form av behandling man gjort [för att just skydda utsatta delar]. Vet av historia att Anticimex gärna skriver "mycket", för att också friskriva säljaren & sälja extra tjänster. Men samtidigt så vill man inte nonchalera deras råd.
Är väl svårt plasta/behandla nu om det inte går krypa. Ska åka dit titta lite, blev dock väldigt kort varsel så kan inte få loss min snickar-kompis idag. Och man vill ju ogärna öppna upp, för att komma åt innifrån huset för att plasta / behandla och stänga igen igen. Och är ju svårt med luftfuktare på sånt här projekt.
Utifån bilderna utifrån så verkar det ju också gå lite fukt i backen. De har ju någon form av "dike"/bäck där vatten verkar "ska ta vägen".
Vad tycker ni? Stora varningstecken?
I övrigt mysigt hem.
Visning idag. Åker och tittar, men känner jag lägger ut bollen så man "tänka lite i bilen" här med.
Men alltid bra med inputs!
Finns öppen spis, och vet inte hur mycket man varit där innan visningen, kanske inte eldats så mycket, och kanske gör murstocken i vanliga fall det värms lite?
Hur mycket ska man varnas / ryggas av Anticimex här?
Lite intresserad av ett fritidshus där Anticimex hittat detta.
- Plintgrund
Se bilder.
Den dag de var där så var det väldigt fuktigt, höst. Ligger några hundra mater ifrån en sjö.
Fukt uppmättes på 20% [se bilder]
Tydligen svårt få plats krypa där under, och de vill gärna sälja en fördjupad kontroll. Något man ska investera i? Stora varningsstecken utifrån det på bilderna?
Taket måste ju åtgärdas. Svårt få dit papp kanske, men det måste ju vara tätt. Är det med papp stora varningstecken? Eller vanligt man gjort så på småhus?
Men uppväxt med att plintgrund naturligt är ett bra sätt, och att det ska "mycket till för det ska bli problem". Ser lite bakteriell påväxt, men så mycket ser inte jag (?). Har också svårt tyda om det är någon form av behandling man gjort [för att just skydda utsatta delar]. Vet av historia att Anticimex gärna skriver "mycket", för att också friskriva säljaren & sälja extra tjänster. Men samtidigt så vill man inte nonchalera deras råd.
Är väl svårt plasta/behandla nu om det inte går krypa. Ska åka dit titta lite, blev dock väldigt kort varsel så kan inte få loss min snickar-kompis idag. Och man vill ju ogärna öppna upp, för att komma åt innifrån huset för att plasta / behandla och stänga igen igen. Och är ju svårt med luftfuktare på sånt här projekt.
Utifån bilderna utifrån så verkar det ju också gå lite fukt i backen. De har ju någon form av "dike"/bäck där vatten verkar "ska ta vägen".
Vad tycker ni? Stora varningstecken?
I övrigt mysigt hem.
Visning idag. Åker och tittar, men känner jag lägger ut bollen så man "tänka lite i bilen" här med.
Men alltid bra med inputs!
Finns öppen spis, och vet inte hur mycket man varit där innan visningen, kanske inte eldats så mycket, och kanske gör murstocken i vanliga fall det värms lite?
Hur mycket ska man varnas / ryggas av Anticimex här?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Efter att ha sett Anticimex besiktningsmän igång några gånger är jag rätt skeptisk mot deras kompetens och metoder. Ta med en rejält byggkunnig kompis istället för att lita på Anticimex. De är bra på skadedjur.
Klicka här för att svara











