903 läst ·
2 svar
903 läst
2 svar
Besikta sin anläggning, vad fokusera på?
Man kan ju inte undgå att det skrivs om brister i solanläggningar och att man bör besikta.
För det första är jag osäker på vem som skulle vara seriös i Malmötrakten om man skulle köpa en sådan?
Om man nu vill se över sin anläggning själv, vad ska man leta efter, det bör ju vara synligt så att man kan bilda sig en övergripande uppfattning på egen hand?
För det första är jag osäker på vem som skulle vara seriös i Malmötrakten om man skulle köpa en sådan?
Om man nu vill se över sin anläggning själv, vad ska man leta efter, det bör ju vara synligt så att man kan bilda sig en övergripande uppfattning på egen hand?
Det som ger ett bra underlag för att själv kunna kontrollera är att mäta sitt tak, läsa in sig på tillverkarens monteringsanvisning för montagesystemet och även detsamma för växelriktaren(fritt utrymme till tak och sidor, dimension på kablar)
Sen se till att vara hemma vid installation och nyfiken, dokumentera med foto m.m..
(var lite lagom som en "hök" över montörerna utan att irritera eller störa de i deras arbete)
Det är väl grovt det jag kan rekommendera...
Sen se till att vara hemma vid installation och nyfiken, dokumentera med foto m.m..
(var lite lagom som en "hök" över montörerna utan att irritera eller störa de i deras arbete)
Det är väl grovt det jag kan rekommendera...
Klicka här för att svara