P pizzamagen skrev:
Hittade du något bra ställe?

Gammal tråd men ack så aktuell :)
Minns inte om jag hittade inköpsställen, men skivor i den storleken kräver specialbeställning i de flesta butiker. Det finns ju specialbutiker för skivmaterial, de har.

För egen del så blev det inget köp. Det gick ett par år till sedan vände jag på skivan som ju var som ny på undersidan. 14 år på en skiva till dags dato är ju rätt ok.

Och så kan man ju köpa skivor av standardstorlek och kapa till bitar som man skruvar uppe på den trasiga.

E elmont skrev:
Och så kan man ju köpa skivor av standardstorlek och kapa till bitar som man skruvar uppe på den trasiga.
Så tänker jag också.... Men tror du 12mm formplyfa håller för att lasta närmare ett ton? Regelverket under ser ut att ligga på c/c 60cm.

Ja om man behåller den g:a skivan som "botten". Jag har själv gjort så på en gammal hästfinka och det fungerade perfekt. Jag "oljade" in den g:a skivan flödigt innan jag lade dit den nya.

E elmont skrev:
Det kan säger vara ok på en del släp. I mitt fall ligger skivan i nivå med ramen och det blir helt slätt när man tar bort lämmarna. I ett släp med fasta sidor borde det ju funka bra dock.

Då kan man ju skarva skivorna över någon "balk".

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.