Någon som har handlat hos Bernstein Badshop och kan uttala sig om kvaliteten på deras produkter? Gärna specifikt deras skjutdörrar för badrum…

Priset talar för produkterna, men vill samtidigt inte ha någon sladdrigt och svajigt skräp…

Är ute efter skjutdörrar med svarta profiler, verkar inte finnas så mycket att tillgå i svenska butiker.

• Gilla
FiggeW
  • Laddar…
Hej

går i samma tankar som du, köpte du därifrån el hittade du någon annanstans?
//Patrik

Hej. Tack för tipset. Ska kolla lite, vi var ute efter 1700 bredd eller till och med lite till men än sålänge så kan jag anpassa och mura upp en liten bit vägg om jag behöver.
Mvh

A A_J skrev:
Nej, det blev den här från Homenordic. Känns helt ok för pengarna, och var lätt att få snygg i vår nisch då de har många bredder att välja på.

[länk]
UNDERBART!
Jag har haft exakt samma upplevelse att skjutdörrar under 25000kr är svårt att hitta. Har också tittat på exakt samma dörr från Home nordic som du har köpt . Hur var köpupplevelsen från dom? Och hur känns produkten? ser att de har 6mm glas när flera anda kör 8mm ngt du reflekterat över?

(Som vanligt verkar det ju inte brista förrän ngt går snett förvisso :/)

Jag satte in en Bernstein skjutdörr i våras, ganska bra kvalitet tycker jag. Enda anmärkning är att guideklossen vilken dörren löper genom (som fästs i golvet) var av plast för min modell vilket känns sådär med tanke på hållbarhet.

• Gilla
FiggeW
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Jag satte in en Bernstein skjutdörr i våras, ganska bra kvalitet tycker jag. Enda anmärkning är att guideklossen vilken dörren löper genom (som fästs i golvet) var av plast för min modell vilket känns sådär med tanke på hållbarhet.
Hej! Vad var det för modell du köpte från dem? Och håller det fortfarande trots det var plast? Magnus

A A_J skrev:
Nej, det blev den här från Homenordic. Känns helt ok för pengarna, och var lätt att få snygg i vår nisch då de har många bredder att välja på.

[länk]
Hur är kvaliteten på denna? Tänker ni haft den några år nu. Magnus

M Mtype skrev:
Hej! Vad var det för modell du köpte från dem? Och håller det fortfarande trots det var plast? Magnus

• Närbild av en duschdörrs gångjärn i krom med glas och tätningslist, monterad på vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Mtype skrev:
[länk] jag tittar på detta och verkar inte vara plast. Men svårt att avgöra och de pratar ju tyvärr bara tyska verkar det som. Men är dörren stabil vid öppning och stängning eller svajig?
Jo, liknande modell som jag har. Det mesta är absolut metall och glas och ger ett bra kvalitetsintryck, men dessa små styrklossar är plast. Svårt att få till sådana former i gjutmetall till rimligt pris skulle jag tro Ritning av duschvägg med olika monteringsdelar i detalj, inklusive plastklossar, som ger kvalitetsintryck med metall och glas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svaj är det ju några millimeter, dörren måste ju kunna löpa fritt. Men inget som stör tyckler jag.

Stort tack för dina svar. Så generellt kan man säga att det är bra då förstår jag. Får väl lära mig tyska :)

M Mtype skrev:
Stort tack för dina svar. Så generellt kan man säga att det är bra då förstår jag. Får väl lära mig tyska :)
Tja, de har ju en svenskspråkig sida https://bernstein-badshop.com/se/ och installationsanvisningarna finns med engelska.

M Mtype skrev:
H hapazard skrev:
Tja, de har ju en svenskspråkig sida [länk] och installationsanvisningarna finns med engelska.
Hej @Mtype,
Nu är det min tur att eventuellt köpa dusch-skjutdörr från Bernstein, så jag frågar dig samma som du gjorde till hapazard – köpte du därifrån och vad är ditt intryck vad gäller kvalitén? 😊

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.