18 960 läst ·
89 svar
19k läst
89 svar
Bergvärme bästa valet för mig?
Men vad gör det in rad tempen pendlar lite det märks inte på komforten. Hos mig pendlar det max 5 grader mellan kompressor start resp stop och det märks inte. Vill jag ha värme i tex badrums golvet är det inga problem man kan ju ställa en min framlednings temp på vp och stoppa cirk i resten av huset eller om man vill styra med extra shunt.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Det beror på vad man har för vanor och hur väl isolerat huset är. En modern standardvilla är väl typ 50/50?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden