G Gabbe1 skrev:
Jag är osäker på vilket tak du sett bilder på, men jag tror inte det var isolerat på utsidan. Jag har byggt och renoverat flera hus genom åren.
I mitt nuvarande hus (byggt -46) så har jag tilläggsisolerat utvändigt på råsonten med 100mm cellplast. Då det tidigare bara var lite sågspån i snedtaken så gjorde det stor skillnad, både sommar och vinter.
Aha, tror det var ett cirka 10 år gammalt inlägg. Hittar ej tråden. Minnet sviker :)
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.