2 487 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Bensindoft bakom vägg
Hallå alla hemmafixare!
Jag har precis satt in en bokhylla i källaren. För att få plats med den fick jag skrapa av puts på en av väggarna, det spelar mindre roll då den väggen ändå täcks av bokhyllan.
Dock sprider sig nu en bensinliknande doft från området där jag skrapat. Vad kan det vara? Hälsofarligt? Skrapade som allra mest en halv cm djupt.
Jag har precis satt in en bokhylla i källaren. För att få plats med den fick jag skrapa av puts på en av väggarna, det spelar mindre roll då den väggen ändå täcks av bokhyllan.
Dock sprider sig nu en bensinliknande doft från området där jag skrapat. Vad kan det vara? Hälsofarligt? Skrapade som allra mest en halv cm djupt.
Jag har murade väggar i källaren och det nedersta skiftet är målat med någon form av oljebaserad fuktspärr för att förhindra att fult kryper upp i väggen, så jag gissar att du har något liknande. Det luktar verkligen gammal bensin
tack för svar! Ja det kan nog vara det. Precis som gammal bensin luktar detC Carl Johansson skrev:
Jahapp, blir väl att vädra tills det är borta..
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips på tunn brandvägg/skydd bakom kamin.
Byggmaterial & Byggteknik -
Montera TV-väggfäste på vägg som delvis har OSB bakom
Inredning -
Hur ska kåpa mellan duschblandarrör och vägg tätas. Det läcker in bakom till skyddsröret.
Badrum -
Vägg Bakom bastuagg Modell Harvia SL
Bastu -
Svartmögel dold bakom trävägg
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur