Hej,

Jag har byggt en garderob och vill nu installera belysning som sätts på med rörelsedetektor. Har ni något förslag på hur det skulle göras och vad jag bör använda?

Vänligen se bilden nedan på garderoben. De röda markeringarna indikerar var jag önskar att belysningen är.

Tacksam för er hjälp!
Garderob med kläder och skor, röda linjer markerar önskad placering för rörelseaktiverad belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Trollskidan
  • Laddar…
Köp lite LED-lister eller några down-lights för 12 V-drift
Koppla trafon till en Nexa-mottagare och styr hela härligheten med en rörelsedetektor typ LMDT-609 eller en magnetkontakt på dörren typ LMST-606

Har du rimlig effekt på ev. led-belysning kan du låta 12 V-matningen gå direkt över en magnetkontakt, då behöver du inte använda några Nexa-prylar.

Redigerat:
Lite lysdioder på remsa och några aluminiumprofiler. Har byggt in det i två garderober nyligen.

Två öppna garderober upplysta med LED-ljusremsor längs hyllor och klädstänger.
Skapa konto

Öppen garderob med inbyggda LED-remsor längs aluminiumprofiler för belysning av hyllor och lådor.
Skapa konto

LED-remsor med röda kablar kopplade till aluminiumprofiler mot mörk bakgrund.
Skapa konto

Beställde mina härifrån: http://ledsale.se/

• Gilla
Trollskidan
  • Laddar…
Har man inte brått, så är det klart billigast att beställa led-lister från Ebay/Ali. Har gjort det många gånger, funkar bra och till mycket låga priser.
Nätdelar köper man i Sverige för bäst säkerhet.

Stort tack för era svar! Jag återkommer med eventuella frågor eller bild på resultatet

Abbesnabb skrev:
[bild]

Beställde mina härifrån: [länk]
Ser bra ut, vilken variant köpte du?

LED-List (120 LED/m, 7,2W/m) samt V-Formad Mini LED Aluminiumprofil, frostad. Sedan såga, såga, såga och löda, löda, löda.
LED-list i v-formad aluminiumprofil med frostad yta och lödd strömkabel.
Skapa konto

• Gilla
Kane
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.