Hej
vi söker en enkel belysning med inkluderat eluttag att lägga ovanpå ett 150mm djupt badrumsskåp. Vi har en nu som sticker en bit utanför skåpet och lyser både uppåt och nedåt, men vi kan inte hitta något motsvarande! Har ni några tips?

/Stenper

Hej Genvägen och tack för tipsen, det skulle onekligen kunna vara ett alternativ. Problemet är att vi bara har en elslang ut ur den kaklade betongväggen och man vill ju undvika fula utanpåliggande dragningar. Förresten hittade jag till slut det enkla skåpet med belysning som vi har i lägenheten på nätet. Det är ett Fagersta hygien Kungsör Classic
http://www.fagerstahygien.se/produkter/kungsor-badrumsskap-i-plat/kungsor-classic-hojd-50-cm
inte världens trendigaste men det funkar!
/Stenper

Jag skulle sätta en kopplingsdosa i eller bakom skåpet och dra ut kablar i några snygga kabel-lister åt vardera sida.

Bowman
Måste du ha en sådan stor belysningsarmatur? Om du söker på spegelbelysning så får du många alternativ. De är inte i huvudsak gjorda för att ligga på ett spegelskåp men lär utan problem kunna monteras på ett.

Bowman
emde skrev:
Måste du ha en sådan stor belysningsarmatur? Om du söker på spegelbelysning så får du många alternativ. De är inte i huvudsak gjorda för att ligga på ett spegelskåp men lär utan problem kunna monteras på ett.
Nej behöver inte alls just en sån stor.
Googlar på spegelbelysning och nu hittade jag massa bra saker.

Tack så mycket!
Nu kommer jag nog hitta något!

clearmirror.com/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.