Hej. Mitt första inlägg,gäller belysning i trädäck. Skall byga in LED-belysning i stegen upp till trädäcket, Har läst myckt om det men blir ej riktigt klok på saker,vill ha lite styrka i belysninen så att stegen blir uplysta. Vill gärna handla idag så tips på butiker och belysning vore kanond^_^b. Skall ha tio till tolv punkter. MVH Gurkburk

Jag kör också med Hide-a-lite's 0.24 W LED kit decklight (diam 40mm) vita.
Dom skulle nog klara att lysa upp ett trappsteg - en vägg är lite för stort dock.
Jag skulle satt 2 st LEDar på ett trappsteg på ca 120cm om jag hade haft dom i en trapp.

Mina leds har jag som "kantmarkering" i frisen på altanen, och som sådana funkar dom mkt bra...
Lätta att montera var dom också, bara att borra 26mm och sänka ned - blir lite klurigare att byta om en LED går sönder dock (måste skruva upp en planka för att komma åt förskruvningen till kabeln och sedan får man byta en LED + kabel)

Annars kan man ju sätta sådana här om man har ett vagnsstycke eller vägg elle liknande att fälla in dom i:
http://www.hidealite.se/svenska/utomhus/vaggbelysning/7700702-indicate-square-iii-varmvit.html

/K

Redigerat:
Tack för svaren. Var lite het på gröten så det blev Claes Olssons Led Light med skymningsenssor. Har dragit el och förberett, skall provmontera i kväll när mörkret kommer, innan hålen borras. Tack ändå.

Är dom med transformator? är själv lite sugen på att göra nå sånt. Hur vart det då?

• Gilla
Frippe1
  • Laddar…
Ja dom är med transing,Alltså 12-volt ut till lampor. Nackdelen var att transingen måste sitta inne i huset, så det blev lite stökigt med kabeldragningen. Första natten stod dom och flipprade ett tag, alltså tändes och släcktes så jag drog ur transingen ur väggen. Felsöktning dagen efter med kontroll av anslutningar och alla kontakter. Hittade inget direkt fel, sen har det funkat bra. I satsen ingår en skymningsensor vilket jag tycker är bra. Jag fick exakt den styrka och ljushet som jag ville för att lysa upp trappstegen,jag är kanonnöjd. Förhålladevis billiga också.

Hej,

Är också på väg att fixa belysning i min nybyggda altan. Funderar på att fälla in dom i trappan då den gå utmed hela altanen.

Kan du inte fixa en bild på hur det blev. Är nyfiken på Classes Led Light.

instämmer i föregående, vore kanon med en bild på mästerverket!

jag köpte clas ohlsons spottar till min altan. 27st närmare bestämt. toknöjd.
F.d service elektriker som jobbat mkt med hide a lite. Dessa för 1/3 av priset av hide a lite var klart värt det.
Mkt nöjd!

Bilder!!!

Var sätter ni dom? I trappsteget eller i ramen ovanför trappan?

Bilder kommer när mörkret kommer

Såhär blev det

29ogw8p.jpg

dzh3r9.jpg

rw45jt.jpg

2s9cd9l.jpg

Kanon snyggt!

Får nog åka till Clas Olsson och införskaffa en sats och provmontera hemma också.
Var det skymmningsensor med också?

Ja det var det.

Snyggt! Är transformatorn sådan med kontakt i samband med transen ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.