4 482 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Belysning i pool
Hej!
Jag behöver er expertis.
Solen börjar skina i Skåne och poolen blir varmare och varmare men jag vill installera lampor innan vi fyller upp den.
Vi har en ovanmarkspool och jag vill ha 2 st lampor i den.
Ringde lokal poolÅF, fick en ca kostnad på 4000:- bara för matrielet och då var det inte ens LED lampor. Är inte detta väl dyrt?
Lyser LED-lampor upp lika bra som halogen (poolen är 4*7m)?
Finns det någon bra sida man kan köpa lampor själv?
Vad behöver jag mer än lampor? Transformator osv.
Någon som kan rekommendera en installatör?
Mvh
Jag behöver er expertis.
Solen börjar skina i Skåne och poolen blir varmare och varmare men jag vill installera lampor innan vi fyller upp den.
Vi har en ovanmarkspool och jag vill ha 2 st lampor i den.
Ringde lokal poolÅF, fick en ca kostnad på 4000:- bara för matrielet och då var det inte ens LED lampor. Är inte detta väl dyrt?
Lyser LED-lampor upp lika bra som halogen (poolen är 4*7m)?
Finns det någon bra sida man kan köpa lampor själv?
Vad behöver jag mer än lampor? Transformator osv.
Någon som kan rekommendera en installatör?
Mvh
Är det 4000kr för två kompletta belysningspaket, så tycker jag inte det låter speciellt dyrt.
Har bara kört med LED, så om det lyser bättre eller sämre kan jag inte svara på, men det lyser tillräckligt bra iaf. Jag har en lampa på en pool som är 3,25*4,30 ungefär. Sen fick jag med fjärrkontroll till lampan, och har möjlighet att ändra färg också, klart trevligt.
Har bara kört med LED, så om det lyser bättre eller sämre kan jag inte svara på, men det lyser tillräckligt bra iaf. Jag har en lampa på en pool som är 3,25*4,30 ungefär. Sen fick jag med fjärrkontroll till lampan, och har möjlighet att ändra färg också, klart trevligt.
Jag köpte en led-lampa med rostfritt hus och transformator till vår terrasspool för 1400 kr, den var mycket enkel att koppla in direkt till 230 volt. Ljuset från lampan var förvånansvärt starkt, nästan starkare än en vanlig lampa. Har inte monterat den än, då jag köpte den i samband med poolen i höstas, med det skall bara vara att borra ett hål. Kan tänka mig att du behöver 2 st, då vår pool är 240 x 180 cm.
http://badtunna24.se/butik/14-belysning
http://badtunna24.se/butik/14-belysning
Klicka här för att svara