Hej!
Jag håller på att göra i ordning ett gammalt fönster som jag hittade nere i källaren.
Tanken är att vi ska slipa och linolja det sprojsade fönstret och ha som tavelram.

Trät ser väldigt konstigt ut. precis som ny impregnerat trä. mörkgrönt och "fläckigt" i den kanten som stått mot betonggolvet.
Det har aldrig varit målat. När jag slipar så är det riktigt svårt att få bort.
Va kan det vara för ngt?
finns det smidigare sätt en slipning att få bort det?
 
Låter som fönstret stått och sugit åt sig fukt från betonggolvet och inte fått torka.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.