Tänkte här ta tillfället i akt att be om lite kloka synpunkter.

Jag har gjorde min svärmors badrum för ca 2 år sedan.

Duschutrymmet är ca 90 x 90 cm med glasdörr etc. Det lokala fallet i duschen är enligt regler men måhända är fallet utanför själva duschutrymmet något under föreskrivna 1:100 men där är fortfarande fall.

Nu till problemet. Vatten har börjat rinna ut vid tröskeln i badrummet. Denna befinner sig kanske 20 - 30 cm utanför duschutrymmet. Det droppar inte utan det blir verkligen en liten pöl efter de duschat. När vattnet väl "kommit upp" rinner det åt rätt håll igen.

Jag silikonade inte golv/väggvinkeln men tycker inte det borde spela ngn roll egentligen.

Kan inte för mitt liv begripa hur tusan vattnet kan komma ut där när jag vet att det är fall på både tätskiktet och plattorna. Någon som varit med om något liknande och framförallt, någon som har förslag till åtgärd?

Tacksam för tips.

lokalt bakfall ? sättning ? läckande duschslang som sprutar "fel"? dålig avrinning i golvbrunn?

Vad menar du med "silikona golv/väggvinkel" menar du på keramiken eller under?

Kommer du ihåg hur du drog rillorna i fixet ? diagonalt mot dörren ?

Lite uppslag bara....

Bra med lite uppslag, tack!

Rillorna i keramiken ligger troligtvis åt alla möjliga håll och jag brukar vara noga med att få så stor täckning under plattorna som möjligt.

Vad som slog mig igår innan jag somnade var att det kanske är så att jag inte lyckats fylla golv/väggvinkeln med fog och att det kanske därmed "springer" vatten i vinkeln.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.