Har ni testat att ställa utemöblerna på en altan med ett djup på 4 meter? Kan man dra ut alla stolar och ändå passera på alla sidor utan att hoppa upp och ner från altanen på utsidan? Det kan man inte hos ossDatasnubbe skrev:
Bara en tanke innan ni sätter igång.
Du kommer nog vilja fästa den innersta regeln i husväggen för stabiliteten, även om det inte krävs för hållfastheten. Tror det kommer kännas tråkigt om altanen rör på sig lite i förhållande till huset när man kliver ut på den. 
Färdiga plintar funkar bra, i allra värsta fall kan man "gjuta fast" dom i marken med en betongsäck runtom i hålet.
Färdiga plintar funkar bra, i allra värsta fall kan man "gjuta fast" dom i marken med en betongsäck runtom i hålet.
Ash... fem meter? Hmm.... Jag tror jag har lärt mig att räkna ut bärigheten i alla fall. Hmm... Det skulle ju bräcka grannen fullständigt förstås.
Fast inte om den svajar och känns ranglig... Hur skulle jag gå till väga för att fästa den vid huset? Fransk skruv genom panel in i syllen och stag ut till plinten? (Trähus, källare med betongväggar)
Fast inte om den svajar och känns ranglig... Hur skulle jag gå till väga för att fästa den vid huset? Fransk skruv genom panel in i syllen och stag ut till plinten? (Trähus, källare med betongväggar)
Klicka här för att svara