Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur bekämpar/ tar man bort ett getingbo som man inte kan se?
Det börjar bli sent på året. Återvänder getingarna till samma bo nästa år?
Medlem
· Stockholm
· 4 648 inlägg
Häng en dammsugarslang vid ingången några timmar.
Ja du måste ju ansluta en dammsugare åxå.
Sen vet jag inte om det är så bra att ansluta slangen till avgasröret på bilen, men jag har hört om folk som gör så för att avsluta det hela.
Enklast är att kolla med ditt försäkringsbolag så kanske det kommer ut en kille gratis, när jag gjorde det frågade jag efteråt om bekämpningsmedel, så då fick jag det av honom.
Det har jag haft nytta av
Ja du måste ju ansluta en dammsugare åxå.
Sen vet jag inte om det är så bra att ansluta slangen till avgasröret på bilen, men jag har hört om folk som gör så för att avsluta det hela.
Enklast är att kolla med ditt försäkringsbolag så kanske det kommer ut en kille gratis, när jag gjorde det frågade jag efteråt om bekämpningsmedel, så då fick jag det av honom.
Det har jag haft nytta av
Inte värt mödan att försöka få bort boet, getingarna dör snart och endast drottningen övervintrar, dock inte i boet. Nej, getingar återanvänder inte till samma plats.
Myrr via ett elrör är en mycket bra metod. Jag behandlade ett bo stort som en melon med det så sent som i förrgår. Efter några timmar var det helt lugnt.
Ta en bomullstuss eller kanske lite hushållspapper och forma en lös propp i änden av röret. Använd bara så mycket som behövs för att inget Myrrpulver kommer igenom. Tryck ner proppen ca en dm och fyll i några matskedar Myrr ovanpå. Sikta in den laddade röränden mot ingången och blås kraftigt i andra änden på röret så hela laddningen far ut ur röret och in i boet. Klart.
Edit: tvåa på den som vanligt. Men det går utmärkt att blåsa själv behöver inte nödvändigtvis en kompressor. Provskjut gärna först med lite mjöl.
Ta en bomullstuss eller kanske lite hushållspapper och forma en lös propp i änden av röret. Använd bara så mycket som behövs för att inget Myrrpulver kommer igenom. Tryck ner proppen ca en dm och fyll i några matskedar Myrr ovanpå. Sikta in den laddade röränden mot ingången och blås kraftigt i andra änden på röret så hela laddningen far ut ur röret och in i boet. Klart.
Edit: tvåa på den som vanligt. Men det går utmärkt att blåsa själv behöver inte nödvändigtvis en kompressor. Provskjut gärna först med lite mjöl.
Hur gjorde du för att få en tät anslutning mellan kompressorslang och rör?
Funkar vilket Myrr som helst? Måste det vara Myrr-D?
Har Myrr ”Flex” hemma.
Funkar vilket Myrr som helst? Måste det vara Myrr-D?
Har Myrr ”Flex” hemma.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vill minnas att det skall vara Myrr-D, är som fint mjöl.
Bara hålla handen runt blåsmunstycke och vp-röret, det räcker så. Inte mycket motstånd när du blåser. Viktigaste är att du blåser ordentligt direkt för att få ut pulvret ordentligt med en bra puff.
Bara hålla handen runt blåsmunstycke och vp-röret, det räcker så. Inte mycket motstånd när du blåser. Viktigaste är att du blåser ordentligt direkt för att få ut pulvret ordentligt med en bra puff.
Klicka här för att svara