Jag har massor av mullvadhögar i trädgården och överallt man trampar riskerar man att vricka fötterna när jorden rämnar och man nedstiger i mullvadarnas underjord.
Jag nås ständigt av en massa reklam om mullvadsskrämmor som lovar att mullvadarna är som bortblåsta efter två veckor.
Men har ni egen erfarenhet av något som faktiskt fungerar så bra?
Jag nås ständigt av en massa reklam om mullvadsskrämmor som lovar att mullvadarna är som bortblåsta efter två veckor.
Men har ni egen erfarenhet av något som faktiskt fungerar så bra?
Ingen egen erfarenhet, men har hört att mullvadar inte gillar robotgräsklippare - att det kan få dem att ”flytta”.
Administrator
· Skåne
· 8 699 inlägg
En kompis skrämmer bort dem med vitlök. Hon kör en hel vitlök med vatten i en mixer och häller i hålet.
En gammal bil utan katalysator med en slang ner i ett hål och flyttas till andra hål är bra. Avgaserna sätter sig i gångarna och det gillar dom inte. Kan bli ett par vändor att gasa.
PS Gammal bil utan katalysator lite svårt att ha eller hitta, går även med andra maskiner, snöslunga, gräsklippare e.t.c.
PS Gammal bil utan katalysator lite svårt att ha eller hitta, går även med andra maskiner, snöslunga, gräsklippare e.t.c.
Medlem
· Sverige
· 5 689 inlägg
+1 på den. Jag har fyra, supereffektiva om man ser till att hålla mekanismen väloljad och att slaktpatronerna inte ligger och blir dränkta av markfukt för då löser de inte ut som de ska. Alltid gul 9 mm slaktpatron, inget annat. Rekommenderas att betrakta dessa med största respekt typ som militära truppminor, ha på sig ordentligt skydd med visir och hörselskydd vid all aptering och hantering. En plåthink nedtyngd av en tegelsten används som skydd över fällan mot husdjur etc.C Cissisv skrev:
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Plastskylt hörselskydd Systemtext
Skylt i plast, 210 x 297 mm
101 kr inkl moms
Läs mer
Ja, kanske jag kan låna en bil. Men någon så gammal att den inte har katalysator känner jag inte någon som har. Kanske jag kan få liv i en gammal motorsåg. Själv kör jag elbil, robotklippare och elmotorsåg och det är lite värdelöst i det här syftet.J jonaserik skrev:En gammal bil utan katalysator med en slang ner i ett hål och flyttas till andra hål är bra. Avgaserna sätter sig i gångarna och det gillar dom inte. Kan bli ett par vändor att gasa.
Det var det jag menade med svårt med katalysator. Kanske om det går att få till med att elda en lövhög, men svårt det med, att få något som fläktar ner i ett hål.A Antonius Block skrev:
Jag började att terra dom med att trampa ner alla högar dom slängt upp och det hade en viss verkan.
Dom gillar inte vibbrationer i marken och det finns ett antal sorter av dessa att köpa, som drivs av solen. Är det en blåsig tomt du har, kan det gå att gräva ner riktiga glasflaskor, du vet kanske, att om man blåser i en flaska så brummar det.
PS Kanske det går med rökbomber som sotaren använder för att kolla skorsstenar, avger en hemskt massa rök. Frilägga hålet under en hög försiktigt, så gången kommer fram, tutta på en bomb, peta ner den och lägga en hink över med tyngd på.
PS Sotaren har, så du kan prova en.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden