107 986 läst ·
779 svar
108k läst
779 svar
Beijerkampanj — "Bygga åt idioter"
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Så de vill alltså undvika dem som betalar fullt pris? Är det så jag ska tolka din något annorlunda formulerade text?G Grävkalle skrev:
Jag anlitar inte hantverkare, så jag har inte det bekymret.
Tycker mest att Beijer hugger sig själva i foten, genom att hoppa på de som föder dem. Det är ju ändå en privatperson som i slutändan betalar dem genom sina hantverkare...
Om jag någonsin använder mig av hantverkare så skall jag kravställa att de inte handlar på Beijer
Du kan verkligen inte komma på anledningen till att det är så?richardtenggren skrev:
Så de vill alltså undvika dem som betalar fullt pris? Är det så jag ska tolka din något annorlunda formulerade text?
Jag anlitar inte hantverkare, så jag har inte det bekymret.
Tycker mest att Beijer hugger sig själva i foten, genom att hoppa på de som föder dem. Det är ju ändå en privatperson som i slutändan betalar dem genom sina hantverkare...
Om jag någonsin använder mig av hantverkare så skall jag kravställa att de inte handlar på Beijer![]()
"There is only one boss. The customer. And he can fire everybody in the company from the chairman on down, simply by spending his money somewhere else."
-Sam Walton.
-Sam Walton.
Dummies kan inte översättas till idioter...
Beijer har inte anlitat tillräcklig research när de startade denna kampanj!
Kinkige Johan i blöjreklam har nu fått en like...
Idioten som köper tjänster av hantverkare som handlar på Beijer!!
Tänk nu en gång till Beijer hur en sådan här kampanj leder till att ni kommer tappa marknadsandelar
Beijer har inte anlitat tillräcklig research när de startade denna kampanj!
Kinkige Johan i blöjreklam har nu fått en like...
Idioten som köper tjänster av hantverkare som handlar på Beijer!!
Tänk nu en gång till Beijer hur en sådan här kampanj leder till att ni kommer tappa marknadsandelar
Fast om hantverkare skulle få höra varenda gång att de är dåliga och inte kan sitt jobb kommer det resultera i att vi till sist inte har några hantverkare.
Man hör många som tar in från utlandet och accepterar att det blir som det blir men priset var billigt...
Tror att vi bör vara ödmjuka åt bägge håll och se till att prata och vara överens innan jobbet börjar.
Man hör många som tar in från utlandet och accepterar att det blir som det blir men priset var billigt...
Tror att vi bör vara ödmjuka åt bägge håll och se till att prata och vara överens innan jobbet börjar.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Kan komma på flera, men inga särskilt logiska ur säljändamål, den enda logiska förklaringen jag kan se är att säljaren är lågbegåvad.G Grävkalle skrev:
I mitt fall så menar du att säljaren gav mig sex skenofferer innan han lyckades få siffrorna rätt på den sjunde offerten? Bara för att?
Han måste haft väldigt roligt när han blandade dimensioner, kvaliteter, produkter, priser och rabatter på de första sex då?
Att det finns jobbiga kunder köper jag, även företagskunder, då jag själv jobbar enbart mot företag.
Absolut gör de det. Det finns många privatkunder som är bra också...richardtenggren skrev:
Kan komma på flera, men inga särskilt logiska ur säljändamål, den enda logiska förklaringen jag kan se är att säljaren är lågbegåvad.
I mitt fall så menar du att säljaren gav mig sex skenofferer innan han lyckades få siffrorna rätt på den sjunde offerten? Bara för att?
Han måste haft väldigt roligt när han blandade dimensioner, kvaliteter, produkter, priser och rabatter på de första sex då?
Att det finns jobbiga kunder köper jag, även företagskunder, då jag själv jobbar enbart mot företag.
Angående offerter så har det kanske även betydelse hur förfrågan ser ut...
Det där var ju så dumt att det inte förtjänar att bemötas men för din skull hoppas jag att du inte försörjer dig som tankeläsare...G Grävkalle skrev:
//Ronnie
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Absolut, men nu var nog det ingen fel på just min förfrågan, det är första gången det krånglat för mig och då skickar jag ut en hel del förfrågningar i mitt jobb.G Grävkalle skrev:
Snarare en säljare som kanske led av dyslexi, dyskalkyli eller något annat exotiskt.
Men slutet gott, allting gott, XLBygg levererade utan problem.
Jag skrev redan i mitt första inlägg när jag startade tråden följande:Paul-Staffanstorp skrev:
Svensken, det mest lättkränkta folkslaget på Tellus...
De är ju knappast ute efter att ALLA kunder är idioter men precis som Hantverkare här inne kallas både det ena och det andra mindre lämpade namnet så är det ju likadant med kunder att det finns både trevliga och mindre trevliga kunder.
Känns som oavsett vad de kallat kunderna i detta fallet så hade någon blivit kränkt här.
Precis som kunder/konsumenter bl.a här inne snackar en massa skit om hantverkare och väldigt ofta, mer eller mindre drar alla över samma kam så snackar ju hantverkare om kunder som är speciella på det ena eller andra sättet men det är alltså inte tillåtet på det hållet...ok...![]()
"Jag är oerhört medveten om att det finns "dåliga" kunder precis som det finns dåliga hantverkare. Min egen erfarenhet av att anlita hantverkare är blandad — det är ömsom vin och ömsom vatten kan man säga."
Att det finns trähattar på bägge sidor om barrikaderna är alltså redan uppe på bordet.
Jag är också medveten om att det alltid har pratats om såväl korkade kunder som leverantörer av olika tjänster; det är naturligt eftersom det ibland händer roliga/konstiga/jobbiga saker och det blir självklart samtalsämnen av det. Det kommer aldrig att upphöra och jag är inte ute efter att försöka sätta stopp för det — hantverkare får väl gärna prata om vissa kunder på samma sätt som kunderna ibland pratar om vissa hantverkare.
Det handlar alltså inte om att hantverkare i allmänhet är lovligt byte men att vi inte kan stå ut med att få höra att det finns usla kunder också.
Det jag opponerar mig emot är att ett rikstäckande företag väljer ut en stor del av sina kunder (dvs privatpersoner), bestämmer att de är idioter, gör en bok om det och använder den i sin marknadsföring för att få en bättre relation med sina proffskunder. Dvs "Bygga de som bygger".
Jag tycker det är provocerande och ett tecken på extremt dåligt omdöme att nedvärdera en förmodligen ganska intäktsgivande kundgrupp på det viset som Beijer Bygg gör här. I mina ögon är det också ointelligent att bita den hand som föder en om man värdera det man får; om Beijer Bygg tjänar för dåligt på privatkunderna är det väl enklare och justare att sluta sälja till privatpersoner.
//Ronnie
Märkligt att inte förstå att dummies böckerna handlar om att förenkla inte förrakta!P Pysslarn skrev:Jag skrev redan i mitt första inlägg när jag startade tråden följande:
"Jag är oerhört medveten om att det finns "dåliga" kunder precis som det finns dåliga hantverkare. Min egen erfarenhet av att anlita hantverkare är blandad — det är ömsom vin och ömsom vatten kan man säga."
Att det finns trähattar på bägge sidor om barrikaderna är alltså redan uppe på bordet.
Jag är också medveten om att det alltid har pratats om såväl korkade kunder som leverantörer av olika tjänster; det är naturligt eftersom det ibland händer roliga/konstiga/jobbiga saker och det blir självklart samtalsämnen av det. Det kommer aldrig att upphöra och jag är inte ute efter att försöka sätta stopp för det — hantverkare får väl gärna prata om vissa kunder på samma sätt som kunderna ibland pratar om vissa hantverkare.
Det handlar alltså inte om att hantverkare i allmänhet är lovligt byte men att vi inte kan stå ut med att få höra att det finns usla kunder också.
Det jag opponerar mig emot är att ett rikstäckande företag väljer ut en stor del av sina kunder (dvs privatpersoner), bestämmer att de är idioter, gör en bok om det och använder den i sin marknadsföring för att få en bättre relation med sina proffskunder. Dvs "Bygga de som bygger".
Jag tycker det är provocerande och ett tecken på extremt dåligt omdöme att nedvärdera en förmodligen ganska intäktsgivande kundgrupp på det viset som Beijer Bygg gör här. I mina ögon är det också ointelligent att bita den hand som föder en om man värdera det man får; om Beijer Bygg tjänar för dåligt på privatkunderna är det väl enklare och justare att sluta sälja till privatpersoner.
//Ronnie
Byggmaterial säljs med sjuka rabatter som har gjort branchen maffialiknande!
Privatkunder tvingas köpa ratet... nu har Beijer trampat rejält i klaveret genom att håna deplorables dvs de som inte kan köpa genom hantverkarrabatter!
Hantverkare blir mer o mer hånande mot kunderna!
Vänta bara tills hantverkarna går till en tandläkare som blivit hånad av en hantverkare!
Beijer måste verkligen bryta trenden nu!!!
Ja hantverkare är ju människor de med och med Beijers kampanj i ryggen kommer de verkligen bli hånade!!!Nyfniken skrev:
VEM FAAN ÄR SÅ DUM SOM EN HANTVERKARE SOM HANDLAR PÅ BEIJER?
Alla privatkunder som får syn på en Beijer logga hos hantverkare kommer ju skrika rätt ut!