Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Toalettstol på vår gästtoalett är ansluten mot huvudstam en bild ovan. Den står inne i en nisch som är 23 cm djup och 80 bred.
Vi tänker att det är en utmärkt plats för en vägghängd toalett, men jag kan inte hitta om om det behövs en speciell fixtur för att ansluta avloppet sidledes isf rakt ner.
Och finns det något fabrikat av wc-fixturer som är bättre/säkrare/mer lättinstallerade än andra?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
En Geberit Duofix TEK är utmärkt och jag förespråkar Geberit alla dagar i veckan.
Minns jag rätt så ska du klara dig utan problem på dina 23cm med den och fördelen är att man fuktskyddar utanför fixturens inbyggnad och då det är en toalett räcker det således med golvet och 50mm uppvik samt runt rören och infästningarna på frontväggen av inbyggnaden.
Hörde en kollega där kunden köpt en Grohe och där rörläggaren haft ett halvt helvete med installationen så vi håller oss själva till Geberits grejer för det är aldrig några problem.
Minns jag rätt så ska du klara dig utan problem på dina 23cm med den och fördelen är att man fuktskyddar utanför fixturens inbyggnad och då det är en toalett räcker det således med golvet och 50mm uppvik samt runt rören och infästningarna på frontväggen av inbyggnaden.
Hörde en kollega där kunden köpt en Grohe och där rörläggaren haft ett halvt helvete med installationen så vi håller oss själva till Geberits grejer för det är aldrig några problem.
Kan man då bara ”vrida” avloppsröret åt sidan om den skall anslutas som på bilden ovan?Paul-Staffanstorp skrev:
En Geberit Duofix TEK är utmärkt och jag förespråkar Geberit alla dagar i veckan.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Klicka här för att svara