På en kortsida i friggeboden som jag bygger ska jag sätta två gamla dubbelfönster bredvid varandra och beställa ett nytt överfönster som går över bägge. Behövs en regel mellan fönstren när jag bygger regelstommen som de röda linjerna i min skiss eller kan man skruva ihop fönsterkarmarna?
Ja det går att skruva ihop karmarna så att dom tar vindpåverkan för det är ju det enda som behöver hålla för, se till att skruva ihop dubbelfönstrerna ordentligt med det överliggande fönstret bara i så fall om du vill slippa reglar emellan..S Sutteräng skrev:
Klicka här för att svara
