Aloha,
Har installerat en Sky Intellivent i mitt badrum.
Rummet har ett stort fönster 2-glas med.
Värms upp via golvvärme.
Jag upplever att toasits och den allmänna känslan är att det kan vara lite kallt i rummet även om termostaten är tydligt på 22 grader.
Beror det på mitt fönster eller att jag ej har installerat kallrasakyddet?
Fläkten är alltid på med minst 800 varv.
Har installerat en Sky Intellivent i mitt badrum.
Rummet har ett stort fönster 2-glas med.
Värms upp via golvvärme.
Jag upplever att toasits och den allmänna känslan är att det kan vara lite kallt i rummet även om termostaten är tydligt på 22 grader.
Beror det på mitt fönster eller att jag ej har installerat kallrasakyddet?
Fläkten är alltid på med minst 800 varv.
Produkter som diskuteras: "intellivent sky"
Badrumsfläkt Intellivent Sky Design Fresh
Med fukt, ljus och luftkvalitetssensor
2 169 kr inkl moms
Läs mer
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 423 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 423 inlägg
Nej det är korrekt utan kallrasskydd.
Generella tanken med frånluft i badrum är att den ska suga in redan uppvärmd luft från resten av huset (oftast bara via en otät dörr) och sedan skicka ut den, sugs det istället in kall luft någonstans närmare "kortsluter" man systemet vilket jag tänker kanske sker hos dig.
Jag skulle börja med att kolla drevningen runt fönstret (ska vara lufttät) och gummilisterna.
Generella tanken med frånluft i badrum är att den ska suga in redan uppvärmd luft från resten av huset (oftast bara via en otät dörr) och sedan skicka ut den, sugs det istället in kall luft någonstans närmare "kortsluter" man systemet vilket jag tänker kanske sker hos dig.
Jag skulle börja med att kolla drevningen runt fönstret (ska vara lufttät) och gummilisterna.
Klicka här för att svara