Du behöver ju inte nödvändigtvis använda armeringsnät. Har du lite vanliga armeringsjärn kvar kan du ju slänga ner dom lite kors och tvärs.
Tips: Se till att du får en svag lutning bort från huset på denna platta, periodvis rinner det mycket vatten från VPn.
Tips: Se till att du får en svag lutning bort från huset på denna platta, periodvis rinner det mycket vatten från VPn.
Vet inte vilken värmepump du har men det kan tidvis bli mycket ispåbyggnad på utedelen på vintern som därefter ger mycket smältvatten som samlas under utedelen. Jag gjöt i en avloppsbrunn i mitt fundament vilket jag är glad för idag.
Jag har även uppvärmt uppsamlingskärl under utedelen som startas i samband med avisningen och vid minusgrader.
Har en Thermia Atria vp.
Jag har även uppvärmt uppsamlingskärl under utedelen som startas i samband med avisningen och vid minusgrader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har en Thermia Atria vp.
Det där kan ju kanske vara årets mest seriösa byggeoceanis skrev:Vet inte vilken värmepump du har men det kan tidvis bli mycket ispåbyggnad på utedelen på vintern som därefter ger mycket smältvatten som samlas under utedelen. Jag gjöt i en avloppsbrunn i mitt fundament vilket jag är glad för idag.
[bild]
Har en Thermia Atria vp.
Sent from my LT15i using Byggahus
Ambitiöst! Bra jobbat!oceanis skrev:Vet inte vilken värmepump du har men det kan tidvis bli mycket ispåbyggnad på utedelen på vintern som därefter ger mycket smältvatten som samlas under utedelen. Jag gjöt i en avloppsbrunn i mitt fundament vilket jag är glad för idag.
[bild]
Har en Thermia Atria vp.
Men är brunnen verkligen helt centrerad?! Snyggt! :-Doceanis skrev:Vet inte vilken värmepump du har men det kan tidvis bli mycket ispåbyggnad på utedelen på vintern som därefter ger mycket smältvatten som samlas under utedelen. Jag gjöt i en avloppsbrunn i mitt fundament vilket jag är glad för idag.
[bild]
Har en Thermia Atria vp.
Jag har en värmekabel i brunnen och ut en bit i avloppet. Det fanns en anslutning för denna i utedelen till VP som kopplar på ström i samband med avisningen men det har klarat sig hela förra vintern som var kall utan att jag behövde slå på den. Men jag har värme funktionen på (också kopplad till automatiken) i dropplåten under utedelen för den verkade vilja bygga upp is när det var riktigt kallt ute.
Avloppsrören sticker ner på ca 70 djupt ganska omgående så det är nog ingen större risk för frost i avloppet.
Avloppsrören sticker ner på ca 70 djupt ganska omgående så det är nog ingen större risk för frost i avloppet.
Klicka här för att svara