1 618 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Behöver tips på golvvärme i två små rum
Jag har ett duschrum på 4 kvadrat och en toa på 2,5. Jag skulle vilja lägga vattenburen golvvärme i dem. Och jag skulle vilja ha en praktiskt liten lösning så att jag får plats med allt i en sån box i väggen, antingen samma som allt varm/kall-vatten utgår ifrån, eller en egen. Helst samma.
Har någon hittat nån bra lösning för två slingor till två små rum som får plats i en sån box? Gärna kablade termostater så att det blir stabil och underhållsfri funktion.
Sedan till styrningen av termostaterna. Finns det så att jag kan sätta termostater i Schneidler Electrics EXXACT system? Så att dimmers och termostat kan sitta snyggt ihop.
Tacksam för tips!
/Anders
Har någon hittat nån bra lösning för två slingor till två små rum som får plats i en sån box? Gärna kablade termostater så att det blir stabil och underhållsfri funktion.
Sedan till styrningen av termostaterna. Finns det så att jag kan sätta termostater i Schneidler Electrics EXXACT system? Så att dimmers och termostat kan sitta snyggt ihop.
Tacksam för tips!
/Anders
Redigerat:
Själva golvvärmelösningen får någon annan svara på, men jag kan avråda från att bygga ihop termostat och lampknapp. Med en sån lösning får du antingen ratta dimmern i brösthöjd eller stå på knä för att läsa av termostaten
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jag är inte mer insatt i detta mer än vad min vvs-montör sagt ett antal ggr...
Att lägga in vattenburen golvvärme i utrymmen under 10kvm betalar sig aldrig jämfört med att istället lägga elslinga.
Installationsmaterialet och allt jobbet blir rent för kostsamt enligt honom.
Dessutom går det åt betydligt mycket mer flytspackel och bygghöjden springer ofta iväg också vilket man lätt missar.
Att lägga in vattenburen golvvärme i utrymmen under 10kvm betalar sig aldrig jämfört med att istället lägga elslinga.
Installationsmaterialet och allt jobbet blir rent för kostsamt enligt honom.
Dessutom går det åt betydligt mycket mer flytspackel och bygghöjden springer ofta iväg också vilket man lätt missar.
Klicka här för att svara