S Shosho skrev:
vet du vad det skulle kosta oss?
Vad är storleken på badrummet ? Skall ni ha matta golv vägg eller klinkers å kakel ? Måste brunn bytas ? Bild på den , skall elen dras om och flyttas ?

BirgitS
S Shosho skrev:
Nej varken på visningen och vi var där i december för att ta lite bilder och mäta m.m då fanns det inte heller något skada. Säljaren lämnade lgh den 14/12-2024 nästan en månad innan vi flyttade in, enligt henne så har badrummet inte varit så.
Då är det ju knappast säljaren som har orsakat skadan.

Om du inte har anmält till ditt eget försäkringsbolag gör det och få säljaren att anmäla till sitt.

R Rickard.lj skrev:
Vad är storleken på badrummet ? Skall ni ha matta golv vägg eller klinkers å kakel ? Måste brunn bytas ? Bild på den , skall elen dras om och flyttas ?
Mått

Längd 1895mm

Bredd 1587mm

Höjd 1865mm

Snickerier

Dörr 1st 8x21

Mängder netto

Golvyta 3.01m²

Väggyta 11.31m²

Takyta 3.01m²

Omkr. golv 6.16m

Vägglist 5m

Omkr. tak 6.96m

om det behövs total renoveras då är det så klart kakel och klinkers som önskas. Brunn är bra där den är

• Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Då är det ju knappast säljaren som har orsakat skadan.

Om du inte har anmält till ditt eget försäkringsbolag gör det och få säljaren att anmäla till sitt.
Jag ringde min försäkringsbolag dem nämnde något med att har man inte bott där längre än 30dagar och har hittat ngt fel/skada så hamnar det på säljaren.

S Shosho skrev:
Mått

Längd 1895mm

Bredd 1587mm

Höjd 1865mm

Snickerier

Dörr 1st 8x21

Mängder netto

Golvyta 3.01m²

Väggyta 11.31m²

Takyta 3.01m²

Omkr. golv 6.16m

Vägglist 5m

Omkr. tak 6.96m

om det behövs total renoveras då är det så klart kakel och klinkers som önskas. Brunn är bra där den är
Mest hur den ser ut om den skall bytas , men de kanske går på brf ?

S
S Shosho skrev:
Jag ringde min försäkringsbolag dem nämnde något med att har man inte bott där längre än 30dagar och har hittat ngt fel/skada så hamnar det på säljaren.
Låter märkligt. Kan du ge ett exempel på skada som säljaren ska ta ansvar för inom 30 dagar från frånträde?

Ska de ersätta om kylen går sönder efter 14 dagar?

S Sthlm_ skrev:
Låter märkligt. Kan du ge ett exempel på skada som säljaren ska ta ansvar för inom 30 dagar från frånträde?

Ska de ersätta om kylen går sönder efter 14 daga
R Rickard.lj skrev:
Mest hur den ser ut om den skall bytas , men de kanske går på brf ?

• Duschhörna med vita kakelplattor, en duschslang, golvbrunn, blått rengöringsmedel och duschskrapa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Duschgolv med vitt avlopp, blå schampoflaska i hörn, vita kakelplattor på väggen.
    Skapa konto
  • Duschhörn med vitt kakel, handdusch, duschdraperi, och hylla med flaskor.
    Skapa konto
Ner i brunn , om de har bytt brunn efter 96 ,,

R Rickard.lj skrev:
Ner i brunn , om de har bytt brunn efter 96 ,,

• Nära bild av en smutsig lampinsats monterad i taket, omgiven av en blå ring.
    Skapa konto
BirgitS
S Shosho skrev:
Bra att du har kontaktat försäkringsbolaget, men det är väl snarare så att det är säljarens försäkringsbolag som betalar för skador som visar sig inom 30 dagar. Det är en överenskommelse mellan försäkringsbolagen.

• Gilla
Shosho och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.