Som ni ser så garage tagit upp ett hål i taket för min spiraltrapp... Men samtidigt så har jag nu svårigheter med att komma på hur jag ska göra det fint runt den skurna kanten. Att sätta en vanlig trälist är inte att tänka på men har ni några erfarenheter eller idéer?

Tacksam för all hjälp jag kan få 😀 ImageUploadedByByggahus.se1385236310.264049.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1385236336.263481.jpg
Skapa konto

ImageUploadedByByggahus.se1385236372.400619.jpg
Skapa konto

ImageUploadedByByggahus.se1385236395.754372.jpg
Skapa konto

TobiasGren skrev:
Som ni ser så garage tagit upp ett hål i taket för min spiraltrapp... Men samtidigt så har jag nu svårigheter med att komma på hur jag ska göra det fint runt den skurna kanten. Att sätta en vanlig trälist är inte att tänka på men har ni några erfarenheter eller idéer?

Tacksam för all hjälp jag kan få 😀[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Varför ingen list?

jag hade tillverkat egna lister av limträ, såga ut rätt radie o bredd sen fräsa dom.

Beror lite grann på hur övrig inredning ser ut, men en grov tamp kanske?

daugaard skrev:
jag hade tillverkat egna lister av limträ, såga ut rätt radie o bredd sen fräsa dom.
Låter helt rätt men en sådan arbetsinsats känns felprioriterad just nu... Jag skulle därför önska något flexibelt/ böjbart material... Grov tamp kanske inte är helt fel om inte någon annan har något flexibelt material att föreslå.

Tack för råden!

M
Silvertejp

MaxPax skrev:
Silvertejp
Nja... Next 😄

M
Hehe, nä men allvarligt - tunn plyfa (4mm) sågad i remsor. Raka remsor som ska böjas och böjda remsor på ovansidan, limmat i hörnet, skruvat i underlag, slipat/sandpapprat och kanske målat

kanske?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.