1 433 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Behöver råd om hållfasthet. Är polycarbonat 3 mm starkare än locket av thermoplast?
Hej och tack för insläpp.
Jag funderar kring att ha förvaring i golvet inomhus i mitt förråd. Där är torrt och fint.
Tänkte använda odlingslåda med Mått 120 x 80 x 68 cm från Biltema och någon sorts lock.
Eventuellt förstärka något eller ta den mindre storleken och två stycken odlingslådor i stället för en.
Tåler detta lock tåler att man går och står på som det är.
Lock till odlingslåda Lock av thermoplast med träram.
Art. 14-2447 från Biltema
Eller är det bättre att byta ut plasten i locket till
ett i polykarbonat som finns i samma mått?
För det är väl inte samma sak?
Tacksam för råd.
Visst hade det varit häftigt med förvaring i golvet och kanske också ledbelysning så att man hittar sina stövlar och så vidare?
Jag funderar kring att ha förvaring i golvet inomhus i mitt förråd. Där är torrt och fint.
Tänkte använda odlingslåda med Mått 120 x 80 x 68 cm från Biltema och någon sorts lock.
Eventuellt förstärka något eller ta den mindre storleken och två stycken odlingslådor i stället för en.
Tåler detta lock tåler att man går och står på som det är.
Lock till odlingslåda Lock av thermoplast med träram.
Art. 14-2447 från Biltema
Eller är det bättre att byta ut plasten i locket till
ett i polykarbonat som finns i samma mått?
För det är väl inte samma sak?
Tacksam för råd.
Visst hade det varit häftigt med förvaring i golvet och kanske också ledbelysning så att man hittar sina stövlar och så vidare?
Polycarbonat är också Thermplast. Skall du stå på den så tror jag vi pratatar om minst 6mm ungefär i den storleken.
Generellt är PC segt och slagtåligt så om du inte borrar massa hål i det så är det rätt materialval givet att du kan acceptera repor som det lätt blir i PC. Du skall dock bara ha lite tjockare än 3mm.
Generellt är PC segt och slagtåligt så om du inte borrar massa hål i det så är det rätt materialval givet att du kan acceptera repor som det lätt blir i PC. Du skall dock bara ha lite tjockare än 3mm.
Klicka här för att svara