2 455 läst ·
43 svar
2k läst
43 svar
Behöver råd – lampknappen i badrummet blockeras av varmvattenberedaren
Medlem
· Västerbotten
· 259 inlägg
Bifogat en bild där jag gulmarkerat var de föreslog att den skulle placeras. Så blir ju som sagt bakom dörren när man öppnar.
Vi kommer troligen hyra ut fjällstugan så inte helt intuitivt att hitta lampknappen för den som söker.
Så helt uteslutet med den placeringen.
Vi kommer troligen hyra ut fjällstugan så inte helt intuitivt att hitta lampknappen för den som söker.
Så helt uteslutet med den placeringen.
Kabel runt dörrkarmen och brytare på andra sidan dörren. Vilken är en mer logisk placering av en lampbrytare i förhållande till dörren.B bryggarebob skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 259 inlägg
Sitter knappen nu på insidan av väggen vid det gulmarkerade? Det är ju också fel sida av dörröppningen. Knappen borde inte sitta vid gångjärnen utan på andra sidan karmen.
Enklaste och billigaste lösningen är att sätta ett relä typ Shelly istf knappen och sedan sätta en trådlös knapp på andra sidan dörröppningen (kan tejpas eller limmas fast). Upplevelsen blir som om det inte vore trådlöst.
Edit: finns inte plats på den sidan? I så fall utanför dörren men samma sida som duschen.
Enklaste och billigaste lösningen är att sätta ett relä typ Shelly istf knappen och sedan sätta en trådlös knapp på andra sidan dörröppningen (kan tejpas eller limmas fast). Upplevelsen blir som om det inte vore trådlöst.
Edit: finns inte plats på den sidan? I så fall utanför dörren men samma sida som duschen.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Varför inte dra utanpåliggande kabel på utsidan, och sätta knappen på "rätt" sida?B bryggarebob skrev:
Även om det trådlösa låter smidigt så gör ju uthyrningstanken att man inte vill behöva bli väckt mitt i natten för att hjälpa någon byta ett batteri.... 🤔
Edit; tvåa på bollen..
Medlem
· Västerbotten
· 259 inlägg
Det var en medveten kompromiss för att kunna maximera djup på dubbelduschen.P Pin skrev:Sitter knappen nu på insidan av väggen vid det gulmarkerade? Det är ju också fel sida av dörröppningen. Knappen borde inte sitta vid gångjärnen utan på andra sidan karmen.
Får se vad de har för förslag på lösning.
Medlem
· Västerbotten
· 259 inlägg
Är det bara jag som tycker utanpåliggande skulle bli jättefult 😅Dan_Johansson skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 259 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 56 238 inlägg
Men det är ett svagt argument. OM det skulle gå att lösa med en annan beredare så är det en avsevärt enklare lösning än att ex. riva väggen för att flytta anslutningar till beredaren.B bryggarebob skrev:
Men jag tycker att en placering på utsidan av badrummet på rätt sida dörröppningen vore en rätt bra lösning. OM någon får leta några sekunder efter knappen, men det får man göra även om den är på fel sida dörröppningen.
Om termostaten har sin sensor nere i golvet så spelar placeringen ingen roll rent teknisk. Men jag antar att det finns några knappar och en display på den för att man ska kunna justera temperaturen i rummet? Hur funkar det om beredaren står framför?B bryggarebob skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 259 inlägg
Frågade om denna och den placeringen ska tydligen fungera. Så är nog tight även där, men funkar.useless skrev: