A Abies koreana skrev:
Ditt träd är illa däran, ser ut som trädkräfta vilket är ett svampangrepp som även smittar omgivningen.
Tack för att du delar md dig av din kunskap,,,,. Oj att det var så illa.jag saknar ord Jag har förstått från förra ägaen att trädet är ungt, och det är så synd om den.

Måste fundera på vad vi ska göra. Koloniföreningen har regel att ett träd som tas bort måste ersättas med nytt men jag har förstått att man inte bör plantera på samma ställe vid kräftor. Vad är "samma plats?" hur långt bort anses inte vara "samma plats?" Grannskapet är dessutom full av äldre äppelträd.........smittar de varandra? Tänkte hur det blir med det ev nya trädet - om framtiden redan är skriven?

Måste kolla grenen du skriver om tappen. Kan vara grenen jag skar i förra veckan. det ska sågas närmare alltså?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.