Hej hoppas någon kan hjälpa mig, håller på att dränera och har slipat bort all tjära/kallasfalt från väggarna och den är uppmurad med lättbetongblock dessa är slammade innan men en del blev ju bortslipat behöver jag slamma om dem innan montering av isodränskivor?
Enligt beskrivning ska leca och lättbetong vara slammad innan man sätter upp skivorna.
Mvh Johnny
Enligt beskrivning ska leca och lättbetong vara slammad innan man sätter upp skivorna.
Mvh Johnny
Där har du ditt svar.J Johnny Käll skrev:
Det skulle förvåna mig om det har någon nämnvärd påverkan på slutresultatet, men om något går fel så har du inte följt instruktionerna och kommer få betydligt svårare att få ersättning.
Ja det behöver vara slammat, för att öka fuktätheten samt skydda murverket i form av offerskift..J Johnny Käll skrev:Hej hoppas någon kan hjälpa mig, håller på att dränera och har slipat bort all tjära/kallasfalt från väggarna och den är uppmurad med lättbetongblock dessa är slammade innan men en del blev ju bortslipat behöver jag slamma om dem innan montering av isodränskivor?
Mvh Johnny
Det är slammat sedan tidigare men kanske för tunt eller för dåligt? se bilderDowser4711 skrev:
Vilket bruk rekomenderas? Jag Har Finja cementbruk A som jag tänkt använda:A AndersS skrev:
https://www.finja.se/produkter/gjuta-mura-putsa-laga/cementbruk-a?id=5540105
Jo det får man med traditionella bruk, en källarvägg av lättbetongsblock ska vara minst slammad innan isodränskivor monteras dessutom ska det väl på membran/asfalt längst ned som är helt vattentätt vill jag minnas, har inte läst på just isodräns beskrivning på ett tag så möjligt att det har ändrat sig med tiden..D Daniel 109 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Behöver jag dränera om innan jag putsar om källarväggarna?
Grund & Markarbeten -
Krympsprickor i nyputsad källarvägg. Behöver råd.
Byggmaterial & Byggteknik -
Fukt i källarvägg. Behöver hjälp med lösning.
Grund & Markarbeten -
Svampangrepp på insida källarvägg - vad behöver jag göra?
Grund & Markarbeten -
Nya källarväggar av Leca. Behövs det slammas invändigt?
Grund & Markarbeten