När det gäller en överlåtese av mark/tomt som är en gåva ? Överlåtelsen träder i kraft i jan 2005...
 
Ja när du har fått tillträde till marken/tomten. ;)
 
När behöver man inte söka ?
Och vad kostar det om tomten/marken är en gåva ?
 
Efter årsskiftet får du utlägg för lagfartskostnader samt framtida fastighetsskatt. No more  ;D.
 
Japp !!
de va det jag har läst oxå . ;D
 
När behöver man inte söka ?
Snarare - när måste man söka ;) - jag har för mig att man 'bör' (måste?) söka lagfart inom tre månader ...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.