1 463 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Behöver man kolla konstuktionen?
Funderar på att bygga ett LB-hus (totalentreprenad). Vi är dock helt okunniga när det gäller byggnadskonstruktioner etc. Behöver man anlita nån byggnadskunnig då? Kan man lita på att husföretagets konstruktion både gällande markarbeten, grund och själva byggnaden är tillräckligt bra? Kan tillägga att LB-hus själva håller med kvalitetsansvarig som ingår i priset. Ska vi anlita någon annan får vi bekosta det själva. Tar gärna emot tips och råd.
Tror det kan vara värt det. En på mitt jobb fick sin övervåning omgjord då kvalitetsansvarig inte godkände jobbet.
Nu när vi skall lägga på en till våning fick vi rekomendationen av leverantören att fixa en själva, de kunde i och för sig förmedla en kvalans, men tyckte det var bättre om vi gjorde det själva.
Nu när vi skall lägga på en till våning fick vi rekomendationen av leverantören att fixa en själva, de kunde i och för sig förmedla en kvalans, men tyckte det var bättre om vi gjorde det själva.
Klicka här för att svara