Hejsan!
På bilden syns mina skjutdörrar. Som ni ser så finns det ingen plåt vid partiet där man öppnar upp.
Jag är lite rädd att vatten ska kunna leta sig in under där man ser fogskum (dock inget problem jag märkt hittills). Behöver jag en plåt här eller kan jag istället putsa grundmuren ända upp till träet på skjutdörrarna?
Jag kommer att bygga ett trädäck som ska ligga i höjd med skjutdörrarna och vill ha det estetiskt snyggt, därav min fråga om plåt behövs.
Ha det gott!