Vi ska flytta och pga vårt nya boende så behövs lite nya saker till sonen: skrivbord och gardiner är det största behovet. Väggarna är vita och det är trägolv, kommer inte ihåg vilket träslag, kanske eklaminat. Han har en säng och en sänglampa som är blå, färg ungefär som länk http://pixabay.com/p-36719/?no_redirect. Han gillar spelar elgitarr (hårdrock) och gillar fotboll (mest Malmö FF) och gillar svart och MFF-blått. Han kommer nog inte att vilja ha affischer på hårdrockare och fotboll tror jag, utan ganska avskalat men ändå mysigt.
Administrator
· Skåne
· 8 718 inlägg
Jag har raderat inlägg som var off topic.
Ur diskussionsreglerna:
Ur diskussionsreglerna:
Jag skulle nog välja en lite mörkare rullgardin eller persienner istället för "vanliga" gardiner till en kille som gillar fotboll och hårdrock, men det kanske var det du menade också?pillan71 skrev:Vi ska flytta och pga vårt nya boende så behövs lite nya saker till sonen: skrivbord och gardiner är det största behovet. Väggarna är vita och det är trägolv, kommer inte ihåg vilket träslag, kanske eklaminat. Han har en säng och en sänglampa som är blå, färg ungefär som länk [länk]. Han gillar spelar elgitarr (hårdrock) och gillar fotboll (mest Malmö FF) och gillar svart och MFF-blått. Han kommer nog inte att vilja ha affischer på hårdrockare och fotboll tror jag, utan ganska avskalat men ändå mysigt.
Administrator
· Skåne
· 8 718 inlägg
Har precis gjort iordning rummet till min son som fyller 16 i år, men han gillar inte fotboll förstås. Det bidde en hissgardin i jeanstyg, med mörkläggande tyg bakom. Jag tycker att hissgardiner är väldigt bra hos oss i alla fall, det ger lite mer mys än att bara ha en rullgardin, men är ändå inte puttenuttigt utan passar en tonåring.
I din sons rum kanske det kan passa med en svart-vit randig gardin?
Vad ska han ha på skrivbordet och vad får det kosta? Vi var på Ikea för ett tag sedan och tittade på skrivbord till vår 11-åring (köpte inget iofs) och de har ju alla modeller man kan tänka sig. Det här tyckte både sonen och jag är snyggt, Axel:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I din sons rum kanske det kan passa med en svart-vit randig gardin?
Logga in
Skapa konto
Vad ska han ha på skrivbordet och vad får det kosta? Vi var på Ikea för ett tag sedan och tittade på skrivbord till vår 11-åring (köpte inget iofs) och de har ju alla modeller man kan tänka sig. Det här tyckte både sonen och jag är snyggt, Axel:
Logga in
Skapa konto
Varför undrar du det?Andy78 skrev:
Han kanske prioriterar gitarrer, pedaler och förstärkare.
Jag hade ingen dator som 16-åring...
On thread: Vad har han själv för tankar? Det kan ju bli ett kul, gemensamt projekt med budget, planering, utförande, uppföljning och utvärdering i slutet.
Tänkte mest att det kanske användes i skolan.-RB- skrev:
Det finns mycket att läsa om musik , och gitarrer på nätet så jag hade inte tvekat att ge honom en.
Jag höll på att fråga vilken världsdel ni bor i. Vilket landskap menar jag såklart.
Min fru jobbar nämligen som inredare och skulle nog kunna tycka att det vore skönt med lite omväxling från studiofotograferingar och annat.
Bra tips från -RB- för övrigt. Att göra detta till ett event med din grabb. Detta är kanske en fin chans till både erfarenhet samt minne både för honom och för dig.

Min fru jobbar nämligen som inredare och skulle nog kunna tycka att det vore skönt med lite omväxling från studiofotograferingar och annat.
Bra tips från -RB- för övrigt. Att göra detta till ett event med din grabb. Detta är kanske en fin chans till både erfarenhet samt minne både för honom och för dig.
Tack för alla svar. Han har alltså ingen egen dator, vi har en stationär och en bärbar och en ipad som räcker till hela familjen (två vuxna o två barn). Hade gärna inrett tillsammans med honom men han vill inte vara med. Dottern är mer inredningsintresserad. Funderar på en väggmålning av en elgitarr, det hade han nog gillat, men vi tar nog och hänger hans gitarrer och elbasen på ena väggen i hans rum.
Bor i Skåne, och det är en egen världsdel
, hade gärna tagit hjälp av någon som jobbar som inredare.
Bor i Skåne, och det är en egen världsdel
Redigerat:
16 år och hårdrockare, då hade jag nog satsat på klassiska rockfärger, "mörk"gråa väggar med en röd fondvägg där instrumenten hänger. Någon form av punktbelysning ovanför varje instrument i "industristil" och så en barpall/trubadurstol och notställ på det.
Tavellister med inramade affischer eller LP-skivor är både minimalistiskt och enkelt att förändra när intressena svänger.
Ett bra skrivbord behövs naturligtvis för skolgången men det har du fått tips om redan.
En väggmålning av MFF:s märke kan nog bli snyggt mot det gråa och får in fotbollsintresset.
Tavellister med inramade affischer eller LP-skivor är både minimalistiskt och enkelt att förändra när intressena svänger.
Ett bra skrivbord behövs naturligtvis för skolgången men det har du fått tips om redan.
En väggmålning av MFF:s märke kan nog bli snyggt mot det gråa och får in fotbollsintresset.
Förlåt, lite (mycket) off topic men kunde inte låta bli 
Han gillar alltså både sport OCH hårdrock, trodde inte det gick:
Om vi ska hållas oss till ämnet så tycker jag hårdrocksvinylskivor på väggarna är en riktigt bra idé!
Han gillar alltså både sport OCH hårdrock, trodde inte det gick:
Logga in
Skapa konto
Om vi ska hållas oss till ämnet så tycker jag hårdrocksvinylskivor på väggarna är en riktigt bra idé!
Är man 16 är man ju nästan vuxen. Ge grabben en budget och en kravspec på vad ni förväntar er, och låt honom inreda rummet efter eget huvud. Ni vuxna kan vara mentorer och coacher. Eller ännu bättre - säg åt honom att skaffa ett konto på byggahus.se och lära sig inreda sjäv.