6 088 läst ·
18 svar
6k läst
18 svar
Behöver hjälp, problem med läggning av sten!
Gjuter du själv blir det nog billigare än murblock. Cement + sand + gjutgrus + färgämne. Men annars får du väl fixa till en singelbädd som du ställer muren på som har exakt rätt lutning. Ska du göra en konvex böj på muren så får du väl kapa av en liten bit på stenarna med en vinkelslip eller stenkap.
Du har ett lav med block för mycket! Tyvärr e det nog så att blocken e limmade o att ta bort ett lav går kanske inte utan att det blir limrester kvar på ovansidan på det undre lavet block. Skrapa o försöka pilla bort det kommer kanske alltid att synas på blocken vilket man inte kommer bli nöjd med.
Det ni möjligtvis skulle kunna göra är att hitta svarta/antracita plattor (finns säkert i samma "serie" som blocken) som är ca 5cm tjocka o lite större än vad blocken är breda (dvs plattorna sticker ut någon cm på framsida o baksida på blocken när dom läggs ovanpå blocken) o lägga dom på första lavet block istället!
Blocken kan sitta stenhårt fast om man har använt mycket lim o kan bli ett hästjobb att loss om man vill ha blocken hela!
Att kapa kommer bara se fördjävlig ut, gör inte det!
Att gjuta nytt e alldeles för mycket jobb o inte att tänka på.
Det ni möjligtvis skulle kunna göra är att hitta svarta/antracita plattor (finns säkert i samma "serie" som blocken) som är ca 5cm tjocka o lite större än vad blocken är breda (dvs plattorna sticker ut någon cm på framsida o baksida på blocken när dom läggs ovanpå blocken) o lägga dom på första lavet block istället!
Blocken kan sitta stenhårt fast om man har använt mycket lim o kan bli ett hästjobb att loss om man vill ha blocken hela!
Att kapa kommer bara se fördjävlig ut, gör inte det!
Att gjuta nytt e alldeles för mycket jobb o inte att tänka på.
Klicka här för att svara