Jag har följande uppsättning i sommarstugan som jag inte får att lira ihop.
Tv med hdmi ingång
Projektor med hdmi ingång men ingn line out för ljud
Två st harmankardon onyx 4 med 3.5 line in.
Signal in är antingen appletv gen2 eller en tvbox med hdmi utgång. Detta kör jag genom en splitter enligt bild.
Up till 4 enheter in hdmi, samt två enheter ut hdmi . Den har dessutom två 3.5 line ut och det är här problemen börjar.
Hdmi matning till tvn inga problem, ljudet går ut genom tvn som det ska, kan köra projektor samtidigt.
Dock lyckas jag inte få ljudet genom splittern.
I appletv kan jag ställa ljudet till både 16 bitars och auto inget hjälper, splittern klipper ljudet jag vill ha ut i tråd till mina onyxer.
Finns det nån annan produkt som grejar detta ?
Tv med hdmi ingång
Projektor med hdmi ingång men ingn line out för ljud
Två st harmankardon onyx 4 med 3.5 line in.
Signal in är antingen appletv gen2 eller en tvbox med hdmi utgång. Detta kör jag genom en splitter enligt bild.
Up till 4 enheter in hdmi, samt två enheter ut hdmi . Den har dessutom två 3.5 line ut och det är här problemen börjar.
Hdmi matning till tvn inga problem, ljudet går ut genom tvn som det ska, kan köra projektor samtidigt.
Dock lyckas jag inte få ljudet genom splittern.
I appletv kan jag ställa ljudet till både 16 bitars och auto inget hjälper, splittern klipper ljudet jag vill ha ut i tråd till mina onyxer.
Finns det nån annan produkt som grejar detta ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alltid svårt att säga vid billiga enheter vad det är dem har sparat in på för kretsar. Skulle säga lite mer 50/50 vid ett sånt köp. Kjell och company har även en chatt funktion där du kan få hjälp, kanske finns något billigare alternativ de känner till.
Har använt något liknande för att få ut dolby digital 5.1 ljud, till en äldre förstärkare från en Apple TV. Fungerade inte i början, blev bara PCM ljud ut. Plötsligt sparkade den igång och fungerar, nu prickfritt med Dolby digital från Apple TV
Klicka här för att svara