hej
Det jag funderar på är cirkulationen på nedre fördelaren.
det jag upplever är att, när jag shuntar till övervåningen(manuellt) så tappar jag genomströmningen på nedre golvvärmefördelaren 0l/min (returen är varmare än framledning mätare på lk fördelaren).
Den övre golvvärmefördelaren har 2,5-3l/min genomströmning då tar alpha2 ca27w (i auto läge).
Har provat höja procenten på pumpen till 100%men ändå inget flöde vad man kan se på mätarna.
men om jag inte shuntar till övervåningen så har jag ett flöde på 3l/min vid 100% och 1.5l/min vid 30%
Jag måste sen justera golvvärmefördelarna men hade hoppas på lite kallare väder.
Den övre fördelaren använder jag alla 9st och totallängd på slangar ca 650m
på den nedre fördelaren använder jag 7st just nu(70-75 m per slinga). efter renoveringen så skall alla 9st användas.
Jag hoppas att jag har kopplat rätt(se bild)Måste jag ha den nedre golvvärmefördelaren också i en egen klimat son. Hur kopplar jag den i så fall.

Jag kör klimat son 2 på båda planen.

klimatsystem 1 nere ställt på 22grader
framledning (bt2) 22 grader
returledning (bt3) 21.9 grader
beräknad framledning 24.4 grader
rumstemp (bt50) 21.5 garder

klimatsystem 2 uppe ställt 22 grader
framledning (bt2) 22.2 grader
returledning (bt3) 22.3 grader
beräknad framledning 22.9 grader
rumstemp (bt50) 22.1 garder
 
  • mitt värmesystem.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.