Hittar följande i menyerna på Nibe S-1255, där tillförd energi och utgående energi redovisas månadsvis. Bilden visar oktober månad.
Vilket cop-värde (scop-värde?) kan man beräkna utifrån dessa siffror?
Hittar följande i menyerna på Nibe S-1255, där tillförd energi och utgående energi redovisas månadsvis. Bilden visar oktober månad.
Vilket cop-värde (scop-värde?) kan man beräkna utifrån dessa siffror?
Om förbrukningen 111 kWh stämmer så motsvarar det 111/727=0.15~15% av förbrukningen. Det rimmar inte med min uppfattning att uppvärmning och varmvatten utgör ca 70%. Nu är det iofs inte vinterväder men ändå?
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.