K
Du är inte svår att få nöjd va?

P
K Kortling skrev:
Du är inte svår att få nöjd va?

Tycker man kan tänka sig för, men skitsamma det är bara en grej i mängden. Erbjöd mig pappen gratis.

Redigerat av moderator:
Vad är det klåpare egentligen?

P
V Varglarsen skrev:
Vad är det klåpare egentligen?

Där jag jobbat iallafall städar man när man är färdig och täcker sånt som man ska va rädd om, hela mitt yale lås va tänkt i sånt.

Dom sa pappen är korrekt installerad men erbjöd mig den gratis ändå... känns som dubbla budskap.

Man vet man gjort fel men vill inte erkänna.

man erbjöd även längre garanti än de 10år som firman ger från början.

känns som man är villig att erbjuda mycket för att slippa göra om det.

Shirack skrev:
Där jag jobbat iallafall städar man när man är färdig och täcker sånt som man ska va rädd om, hela mitt yale lås va tänkt i sånt.

Dom sa pappen är korrekt installerad men erbjöd mig den gratis ändå... känns som dubbla budskap.

dom kan lämna 100 års garanti , det spelar ju ingen roll om dom går omkull

P
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
dom kan lämna 100 års garanti , det spelar ju ingen roll om dom går omkull

Exakt det sa jag också.

P
Det roligaste ikväll va när dom erbjöd mig ta bort en hel plåt och hälla ut en hel hink vatten från nocken för att se om vattnet tar sig över...

Jag tror inte kondens eller ett litet läckage har den farten sa jag...

• Haha
Luddis_1
  • Laddar…
En fråga är varför du inte stoppade och drog i bromsen redan då stålreglarna var utplacerade som på bilderna. Verkar inte sunt på båda sidor, givetvis mest last på klåparna men ändå något dolt medvetet eller omedvetet här.

Shirack skrev:

Apropå ingenting, men en sån här har vi i våra bilar. Inte inom samma yrke, men iallafall. Det enklaste sättet att få en nöjd kund.
Förutom det självklara att göra ett gott och korrekt arbete.
Makita bärbar dammsugare med HEPA-filter ansluten till munstycke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
GK100 GK100 skrev:
En fråga är varför du inte stoppade och drog i bromsen redan då stålreglarna var utplacerade som på bilderna. Verkar inte sunt på båda sidor, givetvis mest last på klåparna men ändå något dolt medvetet eller omedvetet här.

Enligt dom va de för att hålla kvar pappen. då det va krav att lägga ut läkten omedelbart vid dold infästning vilket stämmer dom började rikta dagen efter.

Jag har varit på dom om allt jag hittat efter min kunskap i den grad irritation skapats från båda sidor, nu har dom gjort klart det enligt dom själva och nu får besiktningsmannen avgöra.

Anlitar man proffs borde man kunna lita på det blir bra tycker man, om dom hade gjort jobb åt tex en gammal kärring som inte fattat något, skulle det va hennes ansvar dra i bromsen då?

det jag menar är att nu är vi där vi är, dom vet vad det verkar som innerst inne dom gjort fel och vi väntar på besiktningsmannens protokoll.

Så kommer vänta med alla uppdateringar här tills vi nått fram en lösning.

Redigerat av moderator:
  • Gilla
mickeforsberg
  • Laddar…
Du får komma igen när du fått facit då alltid intressant. Det jag menar är mest att när något så tydligt gått i rundgång som i ditt fall hjälper inte anvisningar, protokoll etc så mycket bättre att rätt eller fel stoppa i tid. Att tro att något i efterhand med olika åtgärder kommer bli helt bra är inte vettigt dvs om man vill ha ett så bra resultat man förväntade sig kommer aldrig kompromisser och efterkonstruktioner nå dit när ev papperstigrar lämnat.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
GK100 GK100 skrev:
Du får komma igen när du fått facit då alltid intressant. Det jag menar är mest att när något så tydligt gått i rundgång som i ditt fall hjälper inte anvisningar, protokoll etc så mycket bättre att rätt eller fel stoppa i tid. Att tro att något i efterhand med olika åtgärder kommer bli helt bra är inte vettigt dvs om man vill ha ett så bra resultat man förväntade sig kommer aldrig kompromisser och efterkonstruktioner nå dit när ev papperstigrar lämnat.

Håller med dig, Tycker jag har varit övertydlig mot dom om mina förväntningar redan från start... min sambo hade TOM. Sagt till chefen att jag var petig och nogrann. Efter pappmissen rann bägaren över för mig och det blev höga toner från mig till firman och firman till mig.... sa det måste åtgärdas om så hela taket får flyttas.

När jag kom hem dagen efter va alla vindskiveplåtar monterade och taket så gott som klart utan man ändrat något.

I slutändan tror jag detta löser sig, firman har för mycket att förlora på att skita ner sig för detta jobbet..

Dåliga jobb sprids fort och kommer ha besiktningen på min sida.

P
Det som hänt nu är att jag bestämde mig för att boka en besiktningsman som bara sysslar med sånt här trots det va rätt dyrt.

först tänkte jag göra en besiktning med bara mig och besiktningsmannen, då kallas det tydligen ( statusbesiktning). Sedan föreslog besiktningsmannen att vi skulle försöka få till en (slutbesiktning) istället vilket krävs bägge parter närvarar och det gick firman med på.

så vi ska göra en sån nästa vecka.

• Gilla
Datasnickarn' och 2 till
  • Laddar…
Ja, förmodligen skulle huset ha rivits istället för sioox-behandlas

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Jag vill inte tråden ska dra iväg åt fel håll och balla ur pga en som inte kan bete sig.

Nu vet ni intresserade iallafall hur statusen är.

Återkommer med resultat från besiktningen när den är klar.

• Gilla
Bowser och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.