Håller på och renoverar lite och har kommit till ett ställe som blir lite av en anslutningspunkt så jag är tveksam till om det räcker med en kopplingsdosa som sitter idag och funderar på att byta ut den och sätta två stycken istället men det blir ju inte snyggt sen när man ska ha på lock, vanligtsvis sätter man ju inte två stycken kopplingsdosor bredvid varandra men vad är alternativet? Kommer rör från 5 håll plus att jag ska få plats med en dosdimmer är tanken..

Kom gärna med lite idéer och synpunkter!

Jag har två jämte varandra och locken är lite kapade så att det passar ihop. Tycker inte det stör mer än ett lock.

Sen är det många som tapetserar eller målar locken för att smälta in.

tommib
Sätt en dubbeldosa, det finns färdiga lock till dem. Ett annat alternativ är att sätta en elko bigbox. Det finns inget som säger att man inte får använda apparatdosor som kopplingsdosor, men det blir lite trångt med rören.

Du bör kanske överväga en annan lösning, det ska inte vara så många anslutningar i en kopplingsdosa att den blir helt full... Vad säger elektrikern ;)?

De gånger jag behöver två kopplingsdosor bredvid varandra brukar jag sätta dem på varsin sida om regeln, alltså ca: 45 mm mellan dosorna. Då går det bra att sätta två vanliga doslock.
Jag tycker inte det ser fult ut men det är ju en smaksak.

Eller sätta dom "rygg mot rygg" så dom hamnar i olika rum.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.