Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädäck 16x3.9m och drygt 0.5m högt. 3 st bärlinor 45x220 med 45x170 reglar uppe. Reglarna, cc60, är fästa med vinkeljärn på två bärlinor och i balksko i yttersta. Behövs kortlingar är frågan? Spontant känns det väldigt stabilt när man går på det nu och med 28x120 trall borde det vara lugnt eller?
Produkter som diskuteras: "balksko"
Balkskor
Balkskor används för att skapa starka och säkra förbindelser mellan två träelement, oftast mellan balkar och stolpar inom konstruktion. De finns i en rad olika storlekar och former, beroende på den specifika tillämpningen. De är ofta
Läs mer
Jo, det är 3 plintrader. Så även ytterst står det plintar. Den plintraden står lite upp i slänten, därför blev det balksko där. Satte stolpar där eftersom jag ska bygga bänk/trappa upp i slänten. Sista golvytan ut mot toppen av slänten kommer reglarna avsluta på plattor som jag ska lägga där. Dessa reglar kommer att göras med kortlingar. Bra tips att köra kortlingar inne vid väggen.
Kortlingar inne håller jag med om. Det sitter som berget nu, med ett järn på varje kontaktpunkt, så jag tror inte två är nödvändigt. Tror att det sitter bättre än skråskruv redan som det är. Sen kommer ju trallen på och då blir kanon.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden