6 452 läst ·
21 svar
6k läst
21 svar
Behörig elektriker inom närmaste kretsen
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
En elektriker gör ju inte ett sämre jobb bara för att det är utanför arbetstid, men skulle det hända något så... även om jag nog skulle tro att den risken är ganska låg.ribban79 skrev:
Men någon annan kanske har någon annan uppfattning om risken.
//Patrik
Att ha någon form av fastighetsservice-verksamhet eller fastighetsjour med en BB1'a i bagaget kan säkert vara riktigt lyckat. Men en ren elfirma måste ju bli idioti, typ.Patrik_Hed skrev:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 210 inlägg
Precis. Ansvarsförsäkringar är "överskattade". Om du eldar upp hela huset så kommer det garanterat att sluta i domstol och ta lång tid (och kosta mycket pengar) innan den saken är avgjord. (Började verkligen branden verkligen i den fasta installationen? Och berodde detta i så fall på installationsfel, materialfel eller vad?) Hus kostar mycket pengar, det lönar sig för försäkringsbolagen att bråka om ersättningen (både i ditt fall och för fortsättningen).Mikael_L skrev:
Viktigare är att det blir rätt gjort från början och där kan det ju hjälpa att ha en personlig relation till den som gör jobbet. (Inte alltid, men ändå.) T ex i mitt hus så har elektrikern skarvat ny fk till 50 år gammal Ovir (i dåligt skick), antagligen för att en omdragning hade medfört alldeles för mycket extra jobb. (Som förre ägaren antagligen inte ville betala för.) Jag känner ingen elektriker som hade låtit det vara så hemma hos en släkting...
Skulle det hända något så får man hoppas att en hemförsäkring finns.Patrik_Hed skrev:
Som fastighetsägare är man ansvarig för anläggningen och har du låtit någon behörig elektriker (saknar elektrikern behörighet så är det såklart en annan sak)sköta installationen så kan inte jag se att du brustit i det ansvaret, även om elektrikern jobbat svart eller på sin fritid.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden