30 026 läst ·
20 svar
30k läst
20 svar
Behandling av takpannor
Produkter som diskuteras: "skyddsglasögon"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Nu är det klart, sputade med gardenasprutan (5 l) från jula i torsdags när det var uppehåll i regnperioden... Mkt bra spruta. Mitt tak är ca 100 kvm, gjorde en blandning på ca 1,4 dl per 5 liter. Har ca 75% kvar av 1 liters flaskan. Nu är det bara att invänta och se hur mkt som försvinner. Mkt snyggare att behålla de gamla 1 kupiga pannorna, så det är värt att testa en sådan här ''tvättmetod'' istället för att byta pannorna, (ca 17 000 kr per 100 kvm för vittinge 1 kupiga). Fö. är sprutan klockren att ha till avfettningsspruta när man tvättar bilen, bara att hinka i 5 liter avfettning, istället för att ständigt balta 1 litersflskor.
tack för alla tips,
tack för alla tips,
Jag tror att sprutan inte är avsedd för avfettande lösningar. Risk att den förstörs då.T_NOONAN skrev:
Annars har jag använt exakt samma metod o det ser lovande ut med gradvis minskande mossa o lava.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden