Hej

Jag har köpt obehandlad hyvlad ek som jag tänkte göra en egen tröskellist av mellan 2 olika golv. Golven är av samma typ. De är båda lackad 3-stavs ek.

Hur ska jag behandla tröskeln så att den smälter in tycker ni. Golvet har gulnat lite eftersom det är 12 år gammalt.

Min tanke var att slipa till plankad så den blir lite rundad och fin och sedan lacka. Men jag tänkte kolla här innan ifall det finns några andra tips.

Tacksam för svar.
 
Att lacka den är väl rätt självskrivet? Förutom att den omges av lackade golv så får den bäst slitstyrka av lack.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.