Hej
Jag har köpt obehandlad hyvlad ek som jag tänkte göra en egen tröskellist av mellan 2 olika golv. Golven är av samma typ. De är båda lackad 3-stavs ek.
Hur ska jag behandla tröskeln så att den smälter in tycker ni. Golvet har gulnat lite eftersom det är 12 år gammalt.
Min tanke var att slipa till plankad så den blir lite rundad och fin och sedan lacka. Men jag tänkte kolla här innan ifall det finns några andra tips.
Tacksam för svar.