Vet inte om denna tråd hamnar riktigt rätt men det finns säkert någon här som kan hjälpa mig iaf.
Har nu kaklat stora delar av badrummet och där är en bård och ett litet parti med sjösten. Har för mig att jag läst eller hört något om att dessa måste behandlas innan fogning för att fogen inte ska fastna i stenen. Köpte detta på höganäshuset men fick inte då något tips men det kan ju bara varit stressen inför julhandeln som va då.

en av våra leverantörer på sjösten förklarade, att man mer och mer slutar med behandling av sjösten.. Ja själv har carrera sjösten på golvet i badrumet, som är obehandlat.. Det är fortfarande mycket fint ... :)

Va in på höganäshuset idag för att inhandla mer fix. Passade då på att fråga om detta och kom hem med olja för detta. Hur blir det vid fogningen om man inte behandlar stenen? Då det är ganska mycke ihåligheter i sjöstenen tänker jag mig att fog hamnar i dessa.

ja ..du ska använda den oljan du fick...den skall oljas 2ggr för att mätta ordentligt eftersom sjösten suger åt sig fort..det blir ett skydd mot fläckar som skall upprepas ett par ggr per år..fastnar det fog i håligheterna brukar jag kratsa ut detta med en tandpetare innan det härdat...eller eltandborsten ;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.