A
C carinashem skrev:
Hej,

Mitt äldsta segeltak har börjat släppa igenom regnvatten, och jag undrar om någon har tips på hur man kan behandla det?

Har någon testat med dessa?
[länk]
[länk]
[länk]

Det kommer att ersättas med med nytt om ett par år.
Hej, har samma dilemma med mitt segeltak, jag har testat Biltema impregnering och det är bara skräp, två skurar så är det borta.
Har du hittat något bättre?

Jag beställer mina segeltak online från Kinnevikens segelmakeri. Betydligt dyrare än hos länkarna ovan. Dessa läcker "aldrig" - men blir naturligtvis smutsiga efterhand och tvättas årligen (med mindre lyckat resultat). Taken sitter uppe april-oktober och blir sjabbiga efter 7-8 år då jag beställer nya. Måttbeställes och levereras i rejäl passande säck för vinterförvaring.

Har försökt med enklare kvaliteer som läcker eller rivs sönder med stor irritation.

A
yonna yonna skrev:
Jag beställer mina segeltak online från Kinnevikens segelmakeri. Betydligt dyrare än hos länkarna ovan. Dessa läcker "aldrig" - men blir naturligtvis smutsiga efterhand och tvättas årligen (med mindre lyckat resultat). Taken sitter uppe april-oktober och blir sjabbiga efter 7-8 år då jag beställer nya. Måttbeställes och levereras i rejäl passande säck för vinterförvaring.

Har försökt med enklare kvaliteer som läcker eller rivs sönder med stor irritation.
Mitt segeltak kommer också från Kinneviken men jag har knappt någon lutning iom att det är hängt upp i hörnet av altanen. Vatten droppar tränger genom några av sömmarna just över där vi sitter.
Jag köpte impregnering på Hornbach nu och har haft det på, så vi får se hur bra det är 😃

A AbRhesus skrev:
Mitt segeltak kommer också från Kinneviken men jag har knappt någon lutning iom att det är hängt upp i hörnet av altanen. Vatten droppar tränger genom några av sömmarna just över där vi sitter.
Jag köpte impregnering på Hornbach nu och har haft det på, så vi får se hur bra det är 😃
Det krävs naturligtvis vinkling! Jag beställde 2 hål precis där "sjön" annars skulle vara dvs på tidigare tak. Iom hålen slipper man "hängmagen".

Inte ens i hällregn har jag problem med att vatten kommer via sömmarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.