A arvid53 #1 Medlem · Kronoberg · 317 inlägg 17 jul 2024 20:46 arvid53 Medlem Kronoberg 317 inlägg 17 jul 2024 20:46 #1 Har tillverkat hängränna i trä, till min lilla pavaljong. Vad är bäst att behandla den med inuti? fribygg:s inlägg har markerats som bästa svar.
F fribygg #2 Medlem · Östergötland · 23 453 inlägg 17 jul 2024 21:10 fribygg Medlem Östergötland 23 453 inlägg 17 jul 2024 21:10 #2 Trätjära
A arvid53 #3 Medlem · Kronoberg · 317 inlägg 7 aug 2024 17:45 arvid53 Medlem Kronoberg 317 inlägg 7 aug 2024 17:45 #3 F fribygg skrev: Trätjära Misstänkte att det nog skulle va bra. Ska man olja det innan? eller gör mer skada än nytta?
F fribygg skrev: Trätjära Misstänkte att det nog skulle va bra. Ska man olja det innan? eller gör mer skada än nytta?
Bästa svaret F fribygg #4 Medlem · Östergötland · 23 453 inlägg 7 aug 2024 20:34 fribygg Medlem Östergötland 23 453 inlägg 7 aug 2024 20:34 #4 A arvid53 skrev: Misstänkte att det nog skulle va bra. Ska man olja det innan? eller gör mer skada än nytta? Ingen olja innan tjäran, ev kan du behandla med roslagsmahogny om du inte vill ha en ren trätjära.
A arvid53 skrev: Misstänkte att det nog skulle va bra. Ska man olja det innan? eller gör mer skada än nytta? Ingen olja innan tjäran, ev kan du behandla med roslagsmahogny om du inte vill ha en ren trätjära.